امام جمعه شهرکرد خواستار رفع کمبودهای بخش سلامت شد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نامه‌ای به وزیر بهداشت با قدردانی از خدمات کادر درمان، رفع کمبودها و نیازمندی‌های این استان در حوزه بهداشت و درمان را خواستار شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشته است: این روزها که حدود 100 کشور تاکنون با ویروس نوظهور مواجه است، برای امت اسلامی ایران و برای جامعه خدمت‌رسان در عرصه بهداشت و درمان که همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است و ارتقای جهشی و اعجاب‌آور را در همه زمینه‌ها مدنظر داشته ،بهترین موقعیت است تا این بار سرداران بهداشت و درمان و حاج قاسم سلیمانی‌های پزشکی و بهداشتی را دنیا، در ایران اسلامی به نظاره بنشیند.

در ادامه این نامه تصریح شده است: از عمق وجودمان  می‌بالیم و تشکر می‌کنیم که شاهد این همه انگیزه و این همه ایثار در زیر مجموعه حضرتعالی هستیم، این ویروس منحوس به زودی بار بسته و می‌رود ،که نه تنها می‌رود بلکه نابود خواهد شد اما دستاوردهای مجموعه شما سرآغازی برای یک تحول عظیم و عمیق در خدمات نظام سلامت خواهد شد.

در نامه امام جمعه شهرکرد به وزیر بهداشت به شرایط حاکم بر این استان اشاره شده و آمده است: در استان چهارمحال و بختیاری هم مجموعه‌ای به‌ هم پیوسته، پرانگیزه، فعال و خستگی‎ناپذیر کمر بسته‌اند تا در خدمت هم استانی‌های خود باشند، خوشبختانه این ویروس نحس به استان ما دیر ورود پیدا کرد، اما اکنون که مهمان ناخوانده این استان شده است و سوء قصد به جان حدود یک میلیون جمعیت را آغاز کرده ،با مقاومت جانانه جامعه پزشکی و پرستاری و بهداشتی و با مقاومت مردم و مسئولان مواجه شده است، همه راست قامت ایستاده‌اند تا با حداقل ضایعه مواجه باشند و اجازه آسیب دیدن جدی داده نشود.

در این نامه با تاکید بر تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز استان در بخش بهداشت و درمان تصریح شده است: امکانات دارویی، امکانات محافظتی برای سربازان خط مقدم و برای آحاد مردم و خدمات تشویقی مثل حقوق و مزایا و رفع مشکلات پرسنلی و نیروهای پشتیبانی از نیازمندی‌های این استان به شمار می‌رود.

در ادامه این نامه اضافه شده است: اینجانب توفیق یافتم از نزدیک در بخش‌های ویژه عفونی بیمارستان هاجر شهرکرد حضور پیدا کنم و ضمن عیادت از مبتلایان، به تلاشگران ایثارگر پزشک و پرستار خدا قوت بگویم، با تمام وجود از همه عزیزان تشکر می‌کنم راست قامت ایستاده و در حال جهاد فی‌سبیل‌الله هستند، ولی در میدانی فقیرانه تلاش می‌کنند به حدی که فاصله زیادی میان آنچه لااقل در تصاویر تلویزیونی دیده می‌شود با آنچه در اینجا وجود دارد قابل مشاهده است در این جا دریغ از حتی یک دست پوشش حفاظتی آنچنانی!!

امام جمعه شهرکرد در این نامه افزوده است: این عزیزان جهادگر چشم به غنی‌بخشی شما دوخته‌اند، گوشه چشم کرمتان و دست سخاوتمندتان را به این استان کوچک هم که گاهی نادیده گرفته می‌شود، متوجه کنید و رفع مشکلاتشان را در اسرع وقت و در اولویت جدی قرار دهید. 

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد:بار دیگر اعلام می‌کنم که به عنوان یک خادم کوچک قدردان و دست بوس سربازان و سرداران مخلص و ایثارگر عرصه سلامت هستم و برای آنها آرزوی توفیق و برای مبتلایان آرزوی عافیت دارم.

در پایان این نامه تاکید شده است: استان چهارمحال و بختیاری از همه توان و ظرفیت خود جهت ارائه خدمت به هموطنان بهره گرفته و در تولید ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی با جدیت در حال نقش‌آفرینی است از این عزیزان و هم استانی‌های خوبم هم تشکر می‌کنم انشاالله به زودی شاهد دفع و رفع این بلیّه باشیم.

به گزارش ایرنا، امام جمعه شهرکرد روز شنبه ۱۷ اسفند با حضور در بخش عفونی بیمارستان هاجر از تلاش کادر درمان استان قدردانی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha