۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۰۷
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83703133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه از مثبت شدن کرونای یک‌ ایتالیایی در سن‌پترزبورگ خبر داد

مسکو- ایرنا - در حالی که رسانه‌های روسیه دوشنبه خبر از مثبت شدن آزمایش کرونای یک شهروند این کشور که به تازگی از ایتالیا بازگشته، داده بودند امروز از شهر سن‌پترزبورگ خبر رسید که یک دانشجوی ایتالیایی در این شهر به کرونا مبتلاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خوابگاه دانشگاه مچنیکوف در سن‌پترزبورگ که دانشجوی ایتالیایی در آن زندگی می کرد پس از شناسایی ویروس کرونا در وی، قرنطینه شده است.

بر اساس گزارش این رسانه، دانشجوی کرونایی و همه افرادی که با وی تماس داشته اند در بیمارستان بوتکینسک سن پترزبورگ بستری شدند. 

همه دانشجویانی که در خوابگاه قرنطینه شده اند حق خروج از این مرکز دانشجویی یا دعوت مهمانان را ندارند و نکته مثبت در این رویداد این است که دانشگاه مچنیکوف پزشکی است و دانشجویان از بجا و درست بودن تدابیر اعمال شده اطلاع دارند.  

ایتالیایی بیمار، ریکاردو نام دارد و روز ۲۹ فوریه (روز شنبه) به سن پترزبوگ آمد و روز دوم مارس نخستین نشانه‌های بیماری در وی دیده شد.  

روز دوشنبه رسانه‌های روسی از ابتلای نخستین تبعه روسیه به کرونا در این کشور خبر دادند.

 این تبعه روسی به نام داوید بروف روز ۲۳ ماه فوریه از ایتالیا به روسیه بازگشته بود و اکنون در شرایط قرنطینه دو هفته ای قرار دارد. 

روسیه یک ماه پیش از شناسایی دو چینی مبتلا به کرونا در سیبری خبر داد و پس از آن تمام مرزهای زمینی خود با چین را بست.

تدابیر روسها برای مقابله با کرونا روزبروز سخت تر میشود و به تازگی ورود توریست های ایرانی، کره جنوبی و ایتالیایی نیز به این کشور ممنوع شده است.

پلیس روسیه نیز از مردم خواسته است به محض مشاهده چینی‌ها آنها را متوقف و به پلیس اطلاع دهند تا مدارکشان بار دیگر بررسی شود.

از طرف دیگر قوانین قرنطینه ای برای بسیاری از چینی‌ها ایجاد شده است که حق عبور و مرور ندارند و در غیر اینصورت از روسیه اخراج خواهند شد، این تدابیر خشم چین را در پی داشته و این کشور معتقد است اکنون تنها شروندان آن نیستند که کرونا را گسترش می‌دهند بنابراین تدابیر روس‌ها تبعیض آمیز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha