۱۶ اسفند ۱۳۹۸، ۱۷:۴۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83703114
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ساوت چاینا: تحریم های آمریکا مقابله ایران با کرونا را سخت کرده است

پکن- ایرنا- روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین در گزارشی نوشت تحریم های آمریکا، مقابله ایران با کرونا را با چالش مواجه کرده است.

این روزنامه چینی روز جمعه در مطلبی با اشاره به ابتلای ۳ هزار نفر و مرگ بیش از ۹۰ نفر بر اثر کرونا در ایران نوشته است بسیاری بر این باورند که تحریم های آمریکا یک مساله اساسی برای ایران است و قابلیت های ایران را برای مقابله با ویروس به چالش می کشد.

گزارش ادامه داده است که ایران با ۸۳ میلیون نفر جمعیت به کانون شیوع بیماری در خاورمیانه تبدیل شده و کرونا در کنار تحریم های آمریکا فشارهای بیشتری را به ایران تحمیل کرده است.

ساوث چاینا خاطر نشان کرد ایران البته مشکلاتی هم در ارتباط با مقابله با کرونا داشته است ناظران هم بر این باورند که در کنار تحریم ها، توان اقتصادی ایران کاهش یافته است.

گزارش تصریح کرده است در کنار این مسایل، شیوع ویروس در چین هم بر مشکلات ایران که برخی اقلامش را از این کشور تهیه می کند، افزوده است.

در این گزارش آمده است بسیاری از کارشناسان مسایل سیاسی و اقتصادی تاکید می کنند که ایران تحت فشارهای تحریمی آمریکا کار سختی برای مقابله با کرونا دارد.

نشریه البته تاکید می کند باید برای این مساله فکری کرد کارشناسان بر این باور هستند شیوع بیماری در خاورمیانه و بین کشورهای منطقه برای همه ضرر خواهد داشت و ایران هم طبیعتا تحت فشارهای بیشتر قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha