۱۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83703056
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری ایران و پاکستان برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر

اسلام آباد - ایرنا - هیات های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی دیداری در حاشیه اجلاس سالیانه کمیسون مواد مخدر در مقر سازمان ملل متحد در وین، بر تقویت مکانیزم مشترک برای کنترل مواد مخدر و جلوگیری از قاچاق آن از طریق دریا تاکید کردند.

«شهریار خان آفریدی» وزیر کنترل موادمخدر پاکستان و هیات همراه در وین با سردار «اسکندر مؤمنی» دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

در این دیدار که با حضور «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین انجام شد، طرفین سطح فعلی همکاری های دوجانبه و گسترش اقدامات موثر برای مبارزه با پدیده شوم موادمخدر را بررسی کردند.

وزارت کنترل موادمخدر پاکستان روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نمایندگان ایران و پاکستان در این جلسه بر تقویت سازوکار مشترک برای گشت همزمان در مرزها و همچنین رزمایش مشترک دریایی برای کنترل قاچاق موادمخدر از طریق دریا تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: هیات ایرانی از افزایش کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان که چالش جدی پیش روی ایران و پاکستان است، ابراز نگرانی کرده و برای همکاری با پاکستان در ریشه کنی موادمخدر از طریق زمین و دریا با انجام رزمایش های مشترک و گشت همزمان مرزی و دریایی اعلام آمادگی کرد.

در بیانیه وزارت کنترل موادمخدر پاکستان افزوده شد: نمایندگان ایران نسبت به افزایش قاچاق موادمخدر و روانگردان به کشور نیز ابراز نگرانی کردند و در ادامه هیات های دو کشور چالش های ناشی از عناصر کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

شهریار آفریدی وزیر کنترل موادمخدر پاکستان با تاکید بر اینکه قاچاق موادمخدر یک مشکل متداول پیش روی تمام منطقه است، گفت: پاکستان آماده تقویت همکاری های سه جانبه با ایران و افغانستان است تا اقدامات جدی تری برای جلوگیری از تحرکات قاچاقچیان موادمخدر انجام شود.

در بیانیه مذکور آمده است: هیات ایرانی از تلاش های پاکستان به ویژه اقدام این کشور در اعزام افسر رابط مبارزه با موادمخدر به مرکز برنامه ریزی مشترک در تهران قدردانی کرد.

اویل بهمن ماہ امسال سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد طرح اجرای برنامه‌های مشترک برای جلوگیری از قاچاق و حمل مواد مخدر را به وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان پیشنهاد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha