برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنیاد شهید محقق شده است

تهران - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:‌ برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنیاد شهید و امور ایثارگران محقق شده است.

به گزارش روز چهارشنبه «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران با تشریح فعالیت‌ها و دستاوردهای بنیاد در حوزه‌های مختلف و با اشاره به گزارش ارائه‌ شده توسط مدیرکل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عملکرد شش‌ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: گزارش ارائه‌شده محصول تلاش تمام همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۶ سال گذشته بود و حدود ۱۰۰۰ مورد از فعالیت‌های شاخص و برجسته در معاونت‌ها، مراکز، دفاتر و ادارات کل بنیاد را در بر می‌گرفت.
وی ادامه داد: اقدامات زیادی علاوه بر انجام فعالیت‌های ذاتی و مصوب مجموعه‌های بنیاد صورت گرفته است. خوشبختانه شاخص بودن فعالیت‌های یادشده در این گزارش نشانگر عمق تعهد، توجه و تدابیر مؤثر در سطوح مدیریتی و کارشناسی است که با هدف تسهیل و تسریع در امور خدمات‌رسانی و افزایش اثربخشی فعالیت‌ها و رضایت‌مندی جامعه معظم ایثارگری انجام می‌شود.

شهیدی با اشاره به فعالیت‌های شاخص صورت گرفته در حوزه  بهداشت و درمان گفت: دعوت از بهترین متخصصان داخلی و خارجی برای درمان ایثارگران، احداث و تکمیل مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی در استان‌های مختلف، افزایش ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی، راه اندازی صندوق سلامت، اجرای طرح پایش سلامت ایثارگران و ساخت و افتتاح ۴ بیمارستان از جمله اقدامات مهم این بخش بوده است.

اشتغال تعداد قابل توجهی از ایثارگران
معاون رییس جمهوری فعالیت‌های شاخص حوزه تعاون را نیز شامل انجام دیدارهای مستمر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و سایر مقامات و مددکاران بنیاد با ایثارگران در قالب طرح سپاس، پرداخت بخش اعظمی از معوقات ایثارگران، اشتغال تعداد قابل توجهی از ایثارگران از طریق پرداخت وام‌های خوداشتغالی، تهیه کارت‌های جدید ایثارگری و انجام فعالیت‌های حوزه مسکن مثل واگذاری مسکن و تسهیلات مسکن دانست.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در حوزه حقوقی و امور مجلس نیز فعالیت‌هایی چون دفاع از حقوق ایثارگران در مجامع بین‌المللی، حضور در کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی opcw و برگزاری جلسات متعدد با نمایندگان  مجلس انجام شده است. در بخش فرهنگی نیز می‌توان به تمرکز بر نهادینه کردن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با محوریت ایثار اجتماعی، تصویب سند ایثار و رسانه در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کسب رتبه‌های برتر علمی و آموزشی توسط ایثارگران در کنکور سراسری و در دوران تحصیلات دانشگاهی، تولید آثار متعدد سینمایی، موسیقیایی، نمایشی، مکتوب، چاپ مجلات و کتاب های مرتبط با ایثار و شهادت و تشکیل و برگزاری جلسات شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد.

شناسایی و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر
شهیدی در خصوص حوزه دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر نیز گفت: شناسایی و حمایت از نخبگان شاهد و ایثارگر، حمایت از تشکل های دارای مجوز ایثارگری و پیگیری برای ثبت و دریافت مجوز فعالیت تشکل‌های ایثارگری از طریق وزارت کشور از جمله فعالیت‌های این حوزه بوده است.
وی در خصوص اداره کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد نیز گفت: از جمله مهم‌ترین اتفاقاتی که در این بخش صورت گرفته ارتقای نتایج حسابرسی‌های دوره‌ای در اکثر مجموعه‌ها از میانگین «مشروط» به میانگین «مطلوب» است که نشان‌دهنده توجه به رفع مشکلات مالی و اداری و افزایش نظم و سلامت اداری مجموعه‌ها است. افزایش هم‌افزایی و بهره‌وری در فعالیت‌های اقتصادی و تشکیل کمیته‌های حقوقی و اداری و مالی از جمله اقدامات شاخص این حوزه است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های بنیاد در طول سالیان اخیر گفت: از سال ۱۳۹۲ پس از شناسایی آسیب‌های موجود برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت بنیاد تدوین شد که خوشبختانه بسیاری از آن‌ها محقق شده است. پیگیری تصویب و ابلاغ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، تهیه و تدوین دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های اجرایی، پیگیری پرداخت مطالبات معوق که بخش زیادی از آن پرداخت شد، تغییر ساختار و به روز رسانی آن، حذف مرز جغرافیایی در بسیاری از فعالیت‌ها و تلاش در جهت افزایش شناخت مردم در مورد روز بزرگداشت شهدا بخشی از برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت بنیاد بوده که محقق شده است.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در پایان با اشاره به گزارش عملکرد بنیاد در بخش‌های مختلف از معاونان و مدیران بنیاد خواست اهم فعالیت‌ها و دستاوردها و همچنین موانع و مشکلات پیش روی خدمات‌رسانی به ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را اعلام و برنامه‌های آینده بنیاد در راستای رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران را تبیین کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha