سردار پاکپور: قرارگاه زیستی "شفاء" نیروی زمینی سپاه تشکیل شد

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تشکیل قرارگاه زیستی برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و گفت: همه یگان‌های جنگ نوین قرارگاه‌های دهگانه نیروی زمینی سپاه در حالت آماده‌باش کامل هستند.  

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی سپاه،  سرتیپ پاسدار محمد پاکپور از تشکیل قرارگاه زیستی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهارداشت: همه یگانهای جنگ نوین قرارگاههای دهگانه نیروی زمینی سپاه در حالت آمادهباش کامل هستند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با تشریح اقدامات نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا اضافه کرد: در روزهای اخیر برای استقرار گردانهای جنگ نوین اعم از گروه جنگ نوین ۲۴ بعثت، تیپ نیروهای ویژه صابرین و تیپ میرزا کوچک خان برای استقرار در نواحی که ویروس کرونا شیوع یافته است، دستورات لازم صادر شده و یگانهای مذکور در مناطق مورد نظر مستقر شدهاند.

پاکپور افزود: همچنین کارشناسان و متخصصین میکروبیولوژی و ویروسشناسی نیروی زمینی سپاه با ابلاغ ماموریت در مناطق آلوده به ویروس کرونا مستقر شدهاند.  

وی در ادامه تصریح کرد: برگزاری جلسات با سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی برای استفاده از سیستمهای مهپاش و ماشینهای "دی اس ام" به منظور انجام اقدامات ضدعفونی در مناطق آلوده به ویروس، هماهنگی یگانهای رزمی برای مقابله با ویروس کرونا، هماهنگی خرید اقلام و لوازم مورد نیاز جهت ضدعفونی، پیگیری تامین و تهیه مواد رفع آلودگی و پاکسازی و ... از جمله اقدامات مهم نیروی زمینی سپاه در روزهای اخیر برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: از روز ۷ اسفند یگانهای جنگ نوین نیروی زمینی سپاه در قم مستقر شدهاند و مشغول ضدعفونی مناطق و معابر شهر قم هستند. تیپ ویژه صابرین و تیپ ۲۰ رمضان و تیپ میرزا کوچکخان و  تیپ انصارالرسول نیروی زمینی سپاه نیز مشغول گندزدایی محیطهای آلوده شهری در استانهای گیلان، کرمانشاه و قم و تهران هستند.

پاکپور یادآور شد: توانمندیهای تخصصی و فوق تخصصی بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه شامل بیمارستانهای ثابت، سیار و تیمهای واکنش سریع بهداشتی به طور کامل در آمادهباش هستند و به درخواست وزارت بهداشت و درمان یک سامانه بیمارستانی سیار با استعداد ۱۰۰ تخت بستری مجهز به قم اعزام  و مستقر شد.

وی گفت: همچنین یک واحد سی تی اسکن سیار این نیرو نیز در بیمارستان شهدای یافتآباد تهران مستقر شده و  اقدامات تشخیصی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را انجام میدهد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم رعایت دقیق بهداشت در پادگانها و محیطهای عمومی عنوان داشت: گندزدایی روزانه اماکن عمومی و آسایشگاهها و سالنهای غذاخوری در پادگانها و شناسایی و غربالگری در ورودی پادگانها از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه برای مقابله با کرونا ویروس است.

پاکپور با تشریح اقدامات بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: ابلاغ آمادهباش به تمامی بیمارستانهای نیروی زمینی سپاه، پیگیری تامین اقلام حفاظتی و شویندههای الکلی، بررسی میدانی از بیمارستان شهدای یافت آباد برای راهاندازی سامانه سی تی اسکن، پیگیری تامین لباس محافظ، ماسک N۹۵ و ... برای بیمارستانهای نیروی زمینی سپاه به منظور امدادرسانی به بیماران کرونایی از جمله اقدامات این نیرو برای مقابله با ویروس کرونا در حوزه بهداشت و درمان است.

وی اضافه کرد: ارائه آموزشهای حضوری و غیر حضوری برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا ویروس و تهیه بروشورهای آموزشی و توزیع در بین افراد مبتلا، آماده سازی سامانههای سیار بهداشتی و درمانی برای انجام ماموریت احتمالی، آمادهسازی ظرفیتها و تجهیزات گندزدایی محیطهای آلوده برای مقابله با کرونا ویروس، هماهنگی معاونت بهداری با معاونت عملیات  (واحد جنگ نوین) برای  مقابله با اپیدمی کرونا ویروس از دیگر اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه افزود: بیماریابی فعال در مراکز تجمعی (درب ورودی پادگانها، آسایشگاهها و...)، آمادهسازی تیمها و خودروهای واکنش سریع بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، گندزدایی روزانه اماکن عمومی و ... نیز از اقدامات امدادی، پزشکی و بهداشتی نیروی زمینی سپاه برای مقابله با ویروس کرونا بوده است.

پاکپور سلامتی و شفای عاجل برای تمام هموطنان عزیز را که در شرایط شیوع ویروس کرونا دچار بیماری شده‌اند را از درگاه خداوند مهربان مسالت کرد و افزود: رزمندگان جان بر کف این نیرو تا پایان یافتن این شرایط همانند حوادث و اتفاقات گذشته در خدمت و در کنار هموطنان عزیز خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha