تیم‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مبادی ورودی شهرها مستقر شدند

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: تیم‌های جمعیت هلال احمر به عنوان معین دانشگاه علوم پزشکی در خط اول تفکیک مسافران ورودی، در ایستگاه‌های ویژه‌ در مبادی ورودی استان استقرار یافتند.

رامین معبودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعضای این تیم‌ها با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و پلیس راه جهت اجرای طرح کنترل، هشدار و اطلاع‌رسانی کرونا با ارائه توصیه‌های بهداشتی، رعایت و پیشگیری از شیوع کرونا به مسافران ورودی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در این ایستگاه‌ها غربالگری اولیه از مسافران ورودی به شهرها انجام می‌شود، تشریح‌کرد: در این پست‌ها نیروهای داوطلب جمعیت هلال احمر که مجهز به دستگاه تب‌سنج هستند، دمای بدن مسافران ورودی به استان را اندازه‌گیری می‌کنند و در صورت تب بالا و مشکوک بودن برای اقدامات تشخیص تخصصی آنها را به گیت بهداشت و درمان مستقر در محل هدایت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل ادامه داد: این اطلاع‌رسانی به مسافران در ورودی شهرها انجام می‌شود تا آنها اطلاعات لازم را در مورد ویروس کرونا داشته باشند و با خطرات احتمالی آشنا شده و اقدامات پیشگیرانه انجام دهند.

معبودی افزود: برای آگاهی و اطلاع‌رسانی مسافران در خصوص کرونا، بروشورهایی نیز در بین مسافران توزیع می‌شود.

در استان اردبیل تاکنون ۱۰ نفر به بیماری کرونا مبتلا شده و ۴۶ بیمار مشکوک نیز در بیمارستان بستری هستند. ۲ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha