۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 2546
کد خبر: 83695605
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ساز ناامیدی برای اصلاحات در لبنان

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۱۳
کد خبر: 83695605
ساز ناامیدی برای اصلاحات در لبنان

تهران - ایرنا - برخی سران گروه معروف به ۱۴ مارس در شرایطی که لبنان در حساس ترین زمان های خود با مشکلات عدیده اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می کند نسبت به برنامه اصلاحات دولت نوپای این کشور اظهار ناامیدی می کنند.

"ولید جنبلاط " رهبر دروزی حزب سوسیالیست ترقی‌خواه و از شخصیت های سیاسی جبهه معروف به ۱۴ مارس در تازه ترین اظهار نظرهای خود در باره برنامه اصلاحی دولت جدید لبنان گفته این برنامه ارزشی ندارد و از نظر اجرایی غیرممکن است.

اظهارات وی که روز شنبه در خبرگزاری ملی لبنان منعکس شده در حالی مطرح می شود که دولت نو پای حسن دیاب نخست وزیر تکنوکرات این کشور دست دوستی و یاری به سمت همه شخصیت ها ، احزاب و گروه های این کشور برای انجام اصلاحات اقتصادی دراز کرده و خواستار آن شده است که برای نجات لبنان از ورطه سقوط اقتصادی متحد شوند.

اما به گواه سخنان دیاب، هنوز بسیاری از شخصیت هایی که خود از عوامل و مسببان وضع کنونی لبنان هستند پای یاری پیش نگذاشته و بعضا در راه برنامه اصلاحات سنگ اندازی نیز می کنند.

دولت جدید لبنان متشکل از ۲۰ وزیر فن سالار (تکنوکرات) و غیر حزبی، دوم بهمن تشکیل شد تا به مشکلات اقتصادی و اجتماعی این کشور که از دلایل مهم اعتراض های اخیر این کشور است، سامان دهد.

مهار بحران اقتصادی و مالی با اقدام های متنوع از جمله مدیریت قیمت دلار و لیره (واحد پول ملی لبنان)، اجرای مصوبه های قانونی برای تنظیم انتقال سرمایه، شفافیت در حساب های بانک مرکزی ، کاستن از هزینه های مصرفی و عمومی دولت و جبران کسری بودجه، حل بحران سوخت (تامین بنزین، گازوئیل و گاز خانگی) ،‌ تقویت شبکه امنیت اجتماعی از طریق مبارزه با فقر مطلق و کمک به خانواده های فقیر، تشکیل نظام جدید درمانی، تاسیس نظام مالیاتی جدید و منصفانه برای کمک به طبقه  متوسط و فقیر و مبارزه با فساد ،‌متوقف کردن آن و هدر رفت اموال عمومی با اقدام هایی همچون تقویت نظارت جدی بر فعالیت اداره ها و موسسه های عمومی و جلوگیری از فرار سرمایه ها و سپرده های بانکی از جمله برنامه های اعلامی دولت جدید لبنان است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha