بیش از یک میلیارد دلار تاکنون هزینه تبلیغات انتخابات آمریکا شده است

تهران – ایرنا – هزینه تبلیغات در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاکنون بیش از یک میلیارد بوده که نیمی از این مبلغ بی سابقه را «مایکل بلومبرگ» نامزد حزب دموکرات خرج کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از شرکت «آنالیتیکس» گزارش داد بلومبرگ نهمین مرد ثروتمند جهان برای سال ۲۰۱۹، در چارچوب رقابت نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری امریکا از ۲۵ ماه نوامبر گذشته تاکنون که تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کرده، ۵۳۹ میلیون دلار برای تبلیغات رادیویی و تلویزیونی پرداخت کرده است.

شرکت آنالیتیکس تاکید کرده است، درحالی که ۴ ماه تا زمان برگزاری کنگره حزب دموکرات و آخرین مرحله از دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، بلومبرگ از رکورد هزینه انتخاباتی ۳۳۸ میلیون دلاری «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا در سال ۲۰۱۲ پیشی گرفته است.

شهردار پیشین نیویورک برای تبلیغات انتخاباتی به ثروت بیش از ۶۰ میلیارد دلاری خود تکیه دارد در حالی که با انتقاد شدید رقبایش مواجه است.

«تام استایر» دیگر نامزد میلیاردر هم تاکنون بیش از ۱۸۶ میلیون دلار هزینه تبلیغات کرده است.

این شرکت متخصص در تجزیه و تحلیل داده های هزینه های تبلیغاتی می افزاید که «برنی سندرز» سناتور سوسیالیست «توانائی فوق العاده ای» در جمع آوری کمک ها مالی از فعالان مردمی دارد و برای پخش تبلیغات در مقایسه با رقبایش در وضعیت بهتری قرار دارد.

سندرز که از شانس بیشتری برای نامزدی دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا برخوردار است تاکنون و به طور کلی برای تبلیغات انتخاباتی بیش از ۴۹ میلیون دلار هزینه کرده است.

«جو بایدن» معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا که انتظار می رفت از شانس بالایی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برخوردار باشد، تاکنون تنها حدود ۱۴ میلیون دلار هزینه کرده است.

درمجموع، نامزدهای دموکرات تاکنون ۹۶۹ میلیون دلار برای تبلیغات انتخاباتی دور مقدماتی و جمهوریخواهان ۶۷.۹ میلیون دلار هزینه کرده اند در حالی که «دونالد ترامپ» خود را آماده می کند تا در انتخابات ماه نوامبر ۲۰۲۰ پیروز شود و برای بار دوم به کاخ سفید راه یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

سرخط اخبار جهان