سازمان بسیج جامعه پزشکی آماده ویزیت رایگان در نقاط محروم

تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور از آمادگی ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نقاط هدف، ویزیت رایگان در نقاط محروم و ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روز جمعه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، ابراهیم متولیان با اشاره به شرایط دشوار این روزهای کشور و شیوع گسترده ویروس کووید ۱۹، در پیامی نوشت: بسیج جامعه پزشکی کشور همانگونه که در روزهای گذشته با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح و از طریق دستورالعمل های اجرایی به مسوولان این سازمان در سراسر کشور ابلاغ شد، برای پیمودن این مسیر دشوار بار دیگر آمادگی همه جانبه خود را در مواردی از قبیل اعزام نیرو و کادر درمانی مورد نیاز از نقاط مختلف کشور به مناطق درگیر با کرونا ویروس اعلام می کند.
متولیان در این پیام تاکید کرده است: ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در نقاط هدف، ویزیت رایگان در نقاط محروم و ارائه آموزش های لازم در جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری شایع از دیگر موارد اعلام آمادگی بسیج جامعه پزشکی کشور است.
وی در این پیام خاطرنشان می سازد: امروز کرونا ویروس، هموطنان‌مان را به رنج انداخته و دل جامعه پزشکی کشور را بی قرار ساخته تا بار دیگر حماسه ای از جنس حضور و از خودگذشتگی همانند آن چه در مقابله با وبا و طاعون و آنفولانزا و بسیاری دیگر از بیماری هایی از این قبیل دیده شد، بیافرینند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به حدود ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
به گزارش ایرنا، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در ایران تا ظهر جمعه (نهم اسفند) به ۳۸۸ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۳۴ نفر رسیده است همچنین۷۳ نفر از مبتلایان بهبود یافته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha