تبلیغات انتخاباتی در مناطق حاشیه‌ای مشهد بیشتر از سایر نقاط است

مشهد- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: تبلیغات محیطی انتخاباتی در مناطق حاشیه‌ای و بافت مرکزی شهر مشهد نسبت به مناطق برخوردار این شهر بیشتر است.

احمد ریواده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسایل عقل اقتصادی هم در اتخاذ این رویکرد موثر است چون داوطلبان شرکت در انتخابات برای صرفه جویی در هزینه‌ها ترجیح می دهند علاوه بر فعالیت بیشتر در فضای مجازی، ستادهای تبلیغاتی خود را در مناطقی برپا کنند که اجاره بهای کمتری بپردازند لذا برای فعالیت به مناطق حاشیه شهر روی می آورند که اجاره بهای کمتری بدهند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فعالیتهای تبلیغاتی باید در مناطقی باشد که دارای جمعیت و تردد زیادی باشند لذا نامزدها به مناطق پرجمعیت حاشیه و بافت مرکزی شهر روی آورده‌اند.

معاون فرماندار مشهد عواملی دیگری هم در این خصوص موثر دانست و گفت: برخی نامزدها که در محلاتی مانند احمدآباد، امامت و معلم در مناطق غیر تعیین شده از سوی شهرداری فعالیت تبلیغاتی کرده بودند اعلام کرده‌اند تبلیغات آنها در کمتر از یک روز از سطح مناطق یاد شده جمع آوری شده است که بررسی موضوع نشان داد مردم در این مناطق نسبت به فعالیت غیر مجاز تبلیغاتی حساسیت بیشتری دارند از این رو بلافاصله از شهرداری می خواهند نسبت به جمع آوری تبلیغات غیر مجاز اقدام کند.

ریواده شمار نامزدهای تایید صلاحیت شده در حوزه انتخابیه مشهد و کلات تا روز ۲۲ بهمن را ۳۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: تا امروز دوشنبه ۲۸ بهمن برای حدود ۷۰ ستاد تبلیغات انتخاباتی در سطح مشهد مجوز فعالیت صادر شده است.

تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز شده است تا ۲۴ ساعت روز قبل از انتخابات یعنی دوم اسفند ماه ادامه دارد.  
حوزه انتخابیه مشهد و کلات با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =