۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 847
کد خبر: 83670388
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راهپیمایی ۲۲ بهمن، تجلی وحدت شیعه و سنی در شرق گلستان

گنبدکاووس - ایرنا - ساکنین شیعه و سنی شرق استان گلستان با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، وحدت و همصدایی خود را در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ساکنین این خطه از ایران اسلامی را هموطنانی از قومیت‌های مختلف از جمله ترکمن، فارس، ترک، سیستانی و بلوچ تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنها پیرو مذهب اهل سنت بوده و امروز، آنها اعم از زن و مرد و پیرو جوان در ۳۰ نقطه شهری و روستایی هفت شهرستان این منطقه با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند که همچنان به آرمان‌های انقلاب دل بسته‌اند و با سردادن شعارهایی حمایت خود را از نظام جمهوری اسلامی اعلام کردند.

سردادن شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و نیز شعارهایی در حمایت از اصل نظام و رهبری انقلاب اسلامی از سوی مردم این منطقه ثابت کرد که آنان علاوه بر پای‌فشاری بر ضرورت استکبارستیزی و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه، خواهان حفظ نظام و تداوم آن برای تحقق آرمان‌هایی است که مردم ایران اسلامی برای برپایی آنها انقلاب کردند.

در گنبدکاووس به عنوان بزرگترین شهر منطقه شرق گلستان، مردم شیعه و سنی این منطقه در حالی که پیشاپیش آنان روحانیون و ائمه جمعه شیعه و سنی دوشادوش هم حرکت می‌کردند، با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

این راهپیمایی از مقابل مسجد قائمیه شروع و تا مصلی امام جعفر صادق ادامه یافت که در آن مردان و زنان شیعه و سنی، شعارهای انقلابی و دشمن‌شکن مرگ برآمریکا و مرگ بر اسرائیل سرداده و با فریادهای کوبنده "این همه لشکر آمده ، به عشق رهبر آمده" وحدت و همصدایی خود را در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی متجلی کردند.

تعداد بسیار زیادی از تظاهرکنندگان تصاویری از سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را در دست داشتند که گویای عشق و علاقه آنان به شهدای انقلاب اسلامی و ضرورت تداوم راه آنان بود.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری استان گلستان در هفت شهرستان شرق این استان شامل گنبدکاووس، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه ساکن هستند و طبق اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در ۴۷ نقطه شهری و روستایی این استان برگزار شد که ۳۰ نقطه از این تعداد، در شهرستان‌های شرق استان گلستان واقع هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha