درخواست ۱۲۳ داوطلب برای تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران

تهران - ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان تهران از درخواست ۱۲۳ داوطلب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سایر نقاط کشور خبر داد و گفت که ۵۸ داوطلب دیگر نیز درخواست کرده اند حوزه انتخابیه خود را به تهران تغییر دهند.

«شکراله حسن‌بیگی» امروز دوشنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران افزود: از مجموع ۱۲۳ داوطلبی که درخواست تغییر حوزه انتخابیه خود از تهران به سایر حوزه های انتخابیه کشور را داشتند تاکنون با درخواست۵۲ داوطلب برای انتقال موافقت و با انتقال ۳۰ تن دیگر مخالفت شده است.

وی افزود: برای درخواست ۴۱ داوطلب دیگر نیز تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

حسن بیگی گفت:۵۸ داوطلب نیز درخواست تغییر مرکز حوزه انتخابیه از سراسر کشور به حوزه انتخابیه تهران را داشتند که هیات اجرایی با انتقال آنها موافقت کرد اما هیئت مرکزی نظارت با تغییر حوزه انتخابیه آنها مخالفت کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۰ آیین نامه اجرایی قانون تغییر حوزه انتخابیه، در صورت رد درخواست تغییر حوزه انتخابیه داوطلب توسط هیئت اجرایی یا هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان، تایید صلاحیت داوطلب برای حضور در انتخابات در حوزه انتخابیه اولیه به قوت خود باقی است.

به گفته استاندار تهران، تاکنون صلاحیت یک هزار و ۶۷۴ نفر از داوطلبان انتخابات مجلس را  از مجموع سه هزار و ۸۷۹ داوطلب در استان تهران تایید کرده است.

اسامی نهایی افراد تاییدشده از سوی شورای نگهبان قرار است روز چهارشنبه هفته جاری (۲۳ بهمن) اعلام و تبلیغات رسمی نامزدها به مدت یک هفته از روز ۲۴ بهمن آغاز شود.

استان تهران ۳۵ کرسی در مجلس شورای اسلامی و چهار کرسی ویژه اقلیتهای دینی  دارد که ۳۰ کرسی آن متعلق به حوزه انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، ۵ نماینده از هر یک از حوزه های انتخابیه «پاکدشت»، «دماوند و فیروزکوه»، «ورامین، پیشوا و قرچک»، «قدس، ملارد و شهریار» و «رباط کریم و بهارستان» و چهار کرسی برای اقلیت های دینی «کلیمی، زرتشتی، آشوری و ارامنه شمال»  دارد.

نمایندگان اقلیتهای دینی در کشور به صورت سراسری انتخاب می شوند و فقط ارامنه دارای دو حوزه انتخابیه ارامنه شمال به مرکزیت تهران و ارامنه جنوب به مرکزیت اصفهان هستند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره ای پنجمین مجلس خبرگان به طور همزمان در دوم اسفند برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha