۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۴۱
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83668949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکا و کره‌جنوبی سیاست های خود در قبال پیونگ یانگ را هماهنگ کردند

تهران- ایرنا- نشست کارگروه مذاکرات کره‌جنوبی و آمریکا به منظور هماهنگی سیاست‌های دو کشور در قبال کره‌شمالی امروز(دوشنبه) در سئول برگزار شد.

روزنامه "کوریا هرالد" منتشره در سئول به نقل از یکی از مقامات وزارت خارجه کره جنوبی نوشت، "الکس وونگ"، معاون اداره امور کره شمالی وزارت خارجه آمریکا، امروز(دوشنبه) در نشستی غیرعلنی در وزارت خارجه کره جنوبی در سئول، با "ری دونگ یول"، مدیر کل اداره سازوکار صلح شبه جزیره کره، درباره مسایل مربوط به کره شمالی، از جمله روابط بین دو کره، مذاکرات آمریکا و کره شمالی و خلع سلاح هسته ای، گفت وگو کرد.
از جزییات این گفت وگو هنوز اطلاعی در دست نیست.
سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی نیز در رابطه با این نشست گفت:‌ تا جایی که من می دانم در این نشست درباره طرحی که "مون جائه این"، رئیس جمهوری کشور در سخنرانی سال نو اعلام کرد، گفت وگو شد.
مون در این طرح، با هدف کمک به شکستن بن بست موجود بین آمریکا و کره شمالی و هموار کردن مسیر لغو تحریم های بین المللی، بر اجرای پروژه های مشترک دو کره، از جمله اتصال دوباره خطوط آهن و جاده ها، گردشگری فردی و همکاری در منطقه مرزی، تاکید می کند.
در حالی سئول اعلام کرده است، گردشگری فردی به کره شمالی ناقض تحریم های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ نیست، آمریکا از کره جنوبی خواسته است به منظور پیشگیری از تضعیف جبهه متحد فشار حداکثری بر پیونگ یانگ درباره مساله گردشگری فردی گفت وگو شود.
سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی خاطر نشان کرد، مساله سفرهای فردی بخشی از مذاکرات سئول و واشنگتن نیست اما، سئول برای همکاری با آمریکا، موضع کره جنوبی را به اطلاع نماینده این کشور می رساند.

وونگ یکشنبه به منظور شرکت در مذاکرات دوجانبه کارگروه‌ هسته‌ای کره شمالی وارد کره‌ جنوبی شد.

کارگروه مذاکرات هسته ای هماهنگی مسایل کره شمالی در اواخر ۲۰۱۸ از سوی آمریکا و کره جنوبی تشکیل شد. آخرین نشست این کارگروه به مه سال گذشته برمی گردد و از زمان تشکیل آن تاکنون، سئول و واشنگتن پنج بار تشکیل جلسه دادند.

مذاکرات هسته ای آمریکا و کره شمالی پس از نشست بی نتیجه "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون"، سران دو کشور، در هانوی ویتنام متوقف شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha