یکی از برکات نظام توجه به قشر مستضعف جامعه است

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان توجه به قشر ضعیف و مستضعف جامعه و تلاش برای رفع مشکلات آنان را یکی از برکات استقرار نظام اسلامی در ایران دانست.

حسین خوش‌اقبال روز یکشنبه در حاشیه آیین اجرای نیت واقفان خیراندیش کردستان به مناسبت دهه مبارک فجر در ناحیه منفصل شهری نایسر اظهار داشت: امام راحل(ره) توجه خاصی به مستضعفین جامعه داشتند و اکنون نیز جانشین برحق ایشان تاکید فراوانی بر رفع محرومیت مناطق کمتر برخوردار و قشر ضعیف دارند.

وی با بیان اینکه در طول چهار دهه گذشته خدمات زیادی توسط دولت‌های مختلف و با تدابیر مقام معظم رهبری در مناطق حاشیه شهرها و روستاهای محروم و دور افتاده به مردم ارائه شده است، افزود: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که ما به عنوان خادمین مردم در دولت در مناطق حاشیه حضور یافته و به مشکلات آنان رسیدگی کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با تقدیر از رویکرد جدید اوقاف و امور خیریه در رسیدگی به محرومان استان اضافه کرد: خیرین زیادی در استان صدها سال پیش اموال خود را با نیت خدمت رسانی به محرومین وقف کردند و امروز ثمرات این حرکت در چنین برنامه‌هایی مشاهده می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کردستان نیز در این مراسم گفت: اهدای بیش از چهار هزار سبد کالا در مناطق حاشیه شهرها و مناطق محروم در ایام دهه فجر توسط اوقاف استان از خدمات ارزنده از محل درآمد موقوفات موجود در شهرستان‌های سنندج و سقز است.

حجت الاسلام محمد کاروند افزود: شناسایی خانواده‌های نیازمند و بازدید از وضعیت زندگی و رسیدگی به مشکلات آنان از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام بود و امید است با همکاری سایر نهادها بتوانیم تا حدی مشکلات مردم مناطق محروم و حاشیه نشین را برطرف کنیم.

در این مراسم به بیش از ۷۰ خانواده دانش آموزان ایتام و بی سرپرست دبستان برادران احمدی ناحیه منفصل شهری نایسر سبدهای کالا اهدا شد و پس از آن با خانواده‌های کم بضاعت دیدار و قول‌هایی نیز برای رفع مشکلات آنان از سوی مسوولان داده شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha