۲ محور بین شهری و راه ۲۵۰ روستای کردستان مسدود است

سنندج - ایرنا - مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: هم اکنون بارش برف و تداوم کولاک شدید موجب انسداد ۲ محور فرعی بین شهری و ۲۵۰ روستا در این استان شده است.

دانش زندی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از روز گذشته نیروهای راهداری و پلیس راه از تردد مسافران در ۲ محور فرعی بین شهری ایرانخواه - تکاب و سقز - مریوان به علت تداوم شدت کولاک و یخزدگی سطح جاده ممانعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در محور سنندج - دیواندر به علت یخزدگی و شدت کولاک از تردد خودروهای سنگین ممانعت می‌شود اضافه کرد: این مسیرها هم اکنون مسدود نیستند اما به منظور ایمنی بیشتر مسافران مسدود اعلام شده و توصیه می‌شود مسافران تا فروکش شدن وضعیت جوی فعلی از سفرهای خود را به تعویق بیندازند.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان  با اشاره به اینکه شامگاه روز گذشته راه ارتباطی ۱۸۸ روستا در ۶ شهرستان سنندج، دیواندره، بانه، مریوان، بیجار و سقز مسدود شده بود افزود: راهداران از صبح امروز برای بازگشایی در مسیرها مستقر شدند اما شدت کولاک موجب شده که برخی از مسیرها همچنان مسدود باشند.

وی یادآور شد: بخاطر وضعیت جوی هم اکنون راه ارتباطی ۲۵۰ روستا در سه شهرستان دیواندره، سقز و بیجار مسدود بوده و راهداران مشغول بازگشایی آنها هستند اما با توجه به شدت کولاک احتمال می‌رود بخشی از عملیات ها به فردا موکول شود.

زندی یادآور شد: تردد در محور کامیاران - سروآباد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر بوده و تمامی محورهای منتهی به شهر بیجار از طرف دیواندره، قروه و همدان شاهد کولاک و یخزدگی سطح جاده است.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود. همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha