۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۰:۲۰
کد خبرنگار: 2986
کد خبر: 83665029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندونزی بر لزوم اقدامات نرم در مقابله با افراط‌گرایی تاکید کرد

نیویورک- ایرنا- نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد، از تداوم تهدیدهای داعش و افراط‌گرایی در جهان ابراز نگرانی کرد و گفت باید در مبارزه با این تهدید، بر اقدامات نرم افزاری هم سرمایه گذاری کرد.

دیان دیجانی روز جمعه در نشست شورای امنیت با موضوع تهدیدات صلح و امنیت بین المللی از سوی داعش افزود: در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که برخلاف کاهش سطح کلی خشونت‌های مربوط به داعش، آنها همچنان از طریق وابستگان و حملات الهام بخش خود، تهدیدی جدی را به وجود می آورند.
وی ادامه داد: پس از عراق و سوریه، وابستگان داعش به تهدید خود علیه دیگر بخش‌های جهان ادامه می دهند. گزارش سازمان ملل متحد به خوبی نشان می دهد که وابستگان داعش در غرب و مرکز آفریقا، منطقه صحرا، آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا فعال‌تر شده‌اند.

نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد اضافه کرد: می دانیم که این تهدیدی است که به سرعت تکامل می یابد و شکل های جدیدی به خود می گیرد. همچنین، ما باید اطمینان یابیم که پاسخ‌ها و اقدامات بازدارنده ما با سرعت و پویایی بیشتر تحول یابند.

دیجانی با تاکید بر جلوگیری از بازگشت دوباره داعش، اظهار کرد: تهدیدی که از سوی افراد بازگردانده شده، جنایتکاران تروریستی، مسافران ناامید یا زندانیان تندرو دیده می شود، همچنان نگران کننده است. با وجود آنکه برخی از آنها خطرناک به نظر می رسند، اما انتظار دارند به زودی آزاد شوند.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم خطر کنیم. ما نمی توانیم تلاش‌هایی برای تندروی‌زدایی انجام دهیم که فقط به زندان بازگردند. در همین ارتباط اندونزی از یک رویکرد جامع حمایت می‌کند.

نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد افزود: ما معتقدیم که باید برای مقابله با روایت‌های تروریستی و رهایی مردم از افراط گرایی در اقدامات نرم افزاری نیز سرمایه گذاری کنیم. ما باید تبلیغ پیام‌های صلح، اعتدال و تحمل را به عنوان بهترین رویکرد برای مقابله با نفرت و پیشگیری از تحریک، ترویج و تسهیل کنیم. ما باید پیام‌هایی ارائه دهیم که منفی‌ بودن را به عقب براند و در عین حال، مثبت بودن معتبر را تقویت کند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha