۱۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1405
کد خبر: 83663624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰۰ مدرسه در آذربایجان‌غربی مجری طرح «یاریگران زندگی» است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: ۹۰۰ مدرسه در این استان اعم از دولتی، شاهد، سمپاد و هیات امنایی مجری طرح یاریگران زندگی است.

ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در کمیته بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ کارگاه در راستای اجرای بهینه این طرح در استان طراحی شده است که هر مدرسه موظف به اجرای پنج کارگاه با حضور دانش‌آموزان، کارمندان و والدین است.

وی ادامه داد: اعتیاد با بسیاری از مسایل در جامعه گره خورده و اساسی‌ترین تاثیر آن سست کردن بنیادهای خانواده است چرا که این موضوع کل خانواده را درگیر و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار بوده و مواد مخدر در راس این مسایل مهم دارای اهمیت است اظهار داشت: در مدارس، فردی به اسم معتاد وجود ندارد چرا که جای معتاد در مدارس نیست.

«محمدی»، اضافه کرد: معتادانی در سن دانش‌آموزی در استان داریم که بحث جداگانه‌ای است و این افراد وجود دارند و از تحصیل بازمانده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: مبارزه با این بلای خانمان‌سوز، نیازمند عزم همگانی است و همه باید در این راستا دست‌به‌دست هم داده و برای مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد تلاش کنیم.

وی اضافه کرد: امروز دغدغه خانواده‌ها مسایل علمی و آموزشی و موفقیت دانش‌آموزان است و در نظام تعلیم و تربیت به شکل مستقیم با این مسایل مواجهیم.

وی اظهار داشت: هم نظام تعلیم و تربیت و هم سایر نهادها به صورت مستقیم و غیرمستقیم با این مسایل درگیر هستند و بدین علت لازم است اقدامات فرآیندی و فازبندی لازم در این زمینه انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه توجیه کامل مدیران در اجرای طرح یاریگران زندگی لازم است اضافه کرد: در این راستا باید سازوکاری طراحی شود تا کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود کاملا رصد شده و فرصت‌ها از دست داده نشود.

وی با اشاره به اینکه نظارت ناظران بر نحوه انجام طرح یک ضرورت است گفت: حضور ناظران نیز لازم به رصد است تا بعد از آن با یک همت عمومی اجرای طرح ارزیابی میدانی انجام شود.

طرح «یاریگران زندگی» با توجه به ظرفیت این نهاد در ۲۰ درصد از مدارس استان اجرا می‌شود.

اجرای دقیق و اصولی طرح «یاریگران زندگی» در مدارس با هدف ایمن‌سازی دانش‌آموزان در مقابل آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود.

اجرای این طرح از مهر امسال در آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی شروع شده و قرار است به همه مدارس استان تعمیم یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha