۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 83661552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترامپ بولتون را زندانی می‌کند

تهران‌– ایرنا– یکی از استراتژیست‌های مطرح جمهوریخواه گمانه‌زنی کرده که رئیس جمهوری آمریکا پس از تبرئه از محکمه سنا به دنبال زندانی کردن جان بولتون خواهد بود.

« ریک ویلسون » تحلیلگر کهنه‌کار جمهوریخواه در تارنمای نشریه « ونیتی فیر - Vanity Fair » هشدار داد که مخالفت بولتون با دونالد ترامپ و نقش‌آفرینی‌اش در فرآیند استیضاح، مشاور پیشین امنیت ملی را تبدیل به هدف اصلی او کرده است.
به گمان ویلسون، تنها شانس بولتون این است که پیش از رای‌گیری امروز سنا، متن کتاب جنجالی خود را منتشر سازد.

وی نوشت: همانطور که پیش‌بینی کرده بودم، بولتون فرصت‌سوزی کرده و دخلش آمده است. اگر پیش از رای‌گیری، متن کتاب را منتشر نکند، ترامپ به احتمال زیاد از طریق وزیر دادگستری او را به زندان می‌اندازد.

به گزارش این نشریه، یک منبع آگاه فاش ساخته که فهرست دشمنان ترامپ روز به روز در حال افزایش است و در میان آن، آدام شیف (رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان)، جری ندلر (رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان)، میت رامنی (سناتور جمهوریخواه مخالف ترامپ) و بولتون حضور دارند.

با پایان یافتن اظهارات مخالفان و موافقان ترامپ، استیضاح رئیس جمهوری آمریکا امروز(چهارشنبه ۱۶ بهمن‌ماه) در سنا به رای گذاشته می‌شود. پیش‌بینی شده که دموکرات‌ها نتوانند ۶۷ رای موافق برای برکناری ترامپ را کسب کنند و او در کاخ سفید همچنان باقی بماند.

نیویورک‌تایمز به تازگی با انتشار بخش‌هایی از کتاب تازه جان بولتون، اطلاعات جدیدی علیه ترامپ افشا کرد.
این روزنامه آمریکایی جمعه‌شب (۱۱ بهمن‌ماه) نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در ماه می (اردیبهشت-خرداد) به بولتون دستور داده بود تا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین تماسی تلفنی برقرار کند و او را به دیدار با رودی جولیانی وکیل ترامپ ترغیب کند.

بنابر این افشاگری، « مایک مالوینی » رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید و « پت سیپولون » مشاور کاخ سفید نیز در زمانی که ترامپ به بولتون چنین دستوری داده، حضور داشتند.
بلافاصله پس از انتشار گزارش نیویورک تایمز، ترامپ بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: من هرگز به جان بولتون دستور ندادم جلسه‌ای میان رودی جولیانی و زلنسکی ترتیب دهد.
او در این بیانیه، جولیانی را «یکی از بزرگ‌ترین مبارزان با فساد در آمریکا و بزرگ‌ترین شهردار تاریخ نیویورک» توصیف کرد.

ترامپ در توئیتی بولتون را متهم کرده بود که برای به دست آوردن سمت مشاور امنیت ملی به او التماس کرده و اگر رئیس جمهوری آمریکا به حرف‌های او گوش می‌کرد «الان ما باید شاهد جنگ جهانی ششم می‌بودیم.»

طرح استیضاح، ترامپ را متهم کرده است که اواسط تابستان در تماسی تلفنی با زلنسکی، او را تحت فشار قرار داده بود تا درباره عملکرد مالی « هانتر » پسر جو بایدن تحقیق کند. بایدن رقیب اصلی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می‌آید و هدف ترامپ، ضربه زدن به شانس انتخاباتی بایدن بود.
2023

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha