۱۹ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 1368
کد خبر: 83661457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهرستان‌های اصفهان سالن اختصاصی بدمینتون ندارند

اصفهان- ایرنا- نایب رییس هیات بدمینتون اصفهان گفت: شهرستان‌های استان سالن اختصاصی بدمینتون ندارند و از سالن‌های ورزشی چندمنظوره برای تمرینات و مسابقات خود استفاده می‌کنند.

شهلا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیات بدمینتون در تمامی شهرستان‌های استان فعال است و نجف‌آباد، خمینی‌شهر، کاشان، شاهین‌شهر، تیران، کوهپایه، شهرضا و مبارکه فعال‌ترین هیات‌ها را دارند.

وی با اشاره به وجود سالن بدمینتون شهید سجادی اصفهان با سه کورت اختصاصی ادامه داد: این سالن برای همه متقاضیان شهرستان اصفهان کفایت نمی‌کند و بسیاری از مربیان از شهرداری و سایر نهادها سالن اجاره کرده و به آموزش بدمینتون مشغول هستند.

نایب رییس هیات بدمینتون استان اصفهان اضافه کرد: سالن شهید سجادی را نمی‌توان ایده‌آل دانست و این سالن نیاز به مرمت و یا نوسازی دارد.

وی تصریح کرد: هیات بدمینتون پیگیری‌های لازم برای دریافت زمین و ساخت یک سالن اختصاصی را انجام داد اما به لحاظ مالی حمایت نشدیم و نتوانستیم سالن موردنظر را احداث کنیم.

رفیعی در تشریح فعالیت‌های بانوان استان اصفهان در رشته بدمینتون اظهارداشت: در زمان حاضر حدود ۲۲۰ ورزشکار سازمان یافته در این استان به این رشته فعالیت دارند ولی به قطع، تعداد فعالان این رشته ورزشی بیش از این آمار است و مابقی خارج از جامعه آماری هیات مربوطه و اداره کل ورزش و جوانان فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: یُسری بیگی، یگانه کرمانی و سایه خلیل الرحمان سه بانوی بدمینتون‌باز اصفهانی و از قهرمانان این رشته هستند که هر سه به دلیل آسیب‌دیدگی موفق به حضور در رقابت‌های دهه فجر امسال نشدند.

نایب رییس هیات بدمینتون استان اصفهان گفت: استان اصفهان در بخش بانوان شش داور درجه یک، هشت داور درجه دو، ۵۰ داور درجه سه و نیز پنج مربی درجه یک و ۷۰ مربی درجه سه دارد و به زودی یک دوره داوری برای بانوان درجه سه برگزار خواهد شد که منتظر اعلام فدراسیون هستیم.

وی با اشاره به فعال بودن هیات بدمینتون در زمینه اجرای طرح‌های استعدادیابی خاطرنشان کرد: سالانه در ۲ نوبت با اعلام فراخوان به مدارس، نواحی و سازمان‌ها و مناطق مختلف در استان، نسبت به شناسایی افراد و اخذ آزمون‌های مربوطه اقدام و پس از شناسایی افراد مستعد به آن‌ها آموزش‌های حرفه‌ای داده می‌شود.

رفیعی بر ضرورت ورزش دختران در جامعه امروز تاکید کرد و افزود: ورزش بهترین تفریح در کشور برای دختران است و از نظر ما ورزش باید رایگان باشد.

وی با اشاره به حمایت نشدن بانوان بیشتر رشته‌های ورزشی از سوی باشگاه‌های حرفه‌ای استان و تیمداری در رشته‌های انفرادی از جمله بدمینتون تصریح کرد: متاسفانه در ورزش مردان مانند فوتبال هزینه‌های میلیاردی می‌شود ولی بانوان در ورزش از نظر مالی تشویق نمی‌شوند.

استان بیش از ۵ میلیون نفری اصفهان حدود ۳۰۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در رشته‌های مختلف و ۲۲۰ بدمینتون‌باز دارد.

گفته می‌شود بدمینتون سریع ترین بازی راکتی در جهان است و یک ضربه محکم با راکت بدمینتون به توپ می‌تواند حدود ۳۰۰ کیلومتر برساعت سرعت داشته باشد.

این ورزش بسیار فنی و نیازمند هماهنگی خوب در حرکت های بازیکن و ضربه‌های وارده بر توپ است.

یک بازیکن بدمینتون به استقامت هوازی، چابکی، قدرت، سرعت و دقت لازم نیاز دارد و حرکات چرخشی، پرشی، عقب و جلو و توانمندی سرعت انتقال از امتیازات یک بازیکن حرفه‌ای است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha