۱۴ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۵۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83659184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لزوم آمادگی برای مواجهه با وزش شدید باد گرم در گیلان

رشت – ایرنا- مدیرکل بحران استانداری گیلان با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وزش شدید یا خیلی شدید باد گرم تا پایان هفته در استان بر لزوم آمادگی دستگاههای ذیربط برای مواجهه با خسارات احتمالی آن تاکید کرد.

رضا اسلامی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدار هواشناسی در خصوص وزش باد گرم شدید و یا خیلی شدید  از امروز تا جمعه به ویژه برای عصر و شب اظهار داشت: به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که تمهیدات لازم را برای مقابله با خسارات احتمالی ناشی از وزش باد گرم  بیندیشند.

وی اضافه کرد: در همین راستا، به فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم که برای جلوگیری از وقوع احتمالی آتش سوزی ها و پیشگیری از سقوط سازه های تاسیسات به ویژه کاهش مخاطرات سازه های غیر مستحکم ( و سایر مخاطرات ناشی از وزش باد شدید ) اقدامات لازم را انجام دهند .

وی همچنین با توجه به افزایش دما ، وزش باد شدید گرم و کاهش نسبی رطوبت از شهروندان و گردشگران خواست برای جلوگیری از آتش سوزی ها ، در چنین شرایطی از برافروختن آتش بپرهیزند.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان نیز گفت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانهای جنوبی در منطقه است؛ بنابراین به تناوب وزش باد گرم( گاهی شدید/ خیلی شدید) و روند افزایش دما تا  پایان هفته پیش بینی می شود.

مازیار غلامی  افزود: علاوه بر این پدیده ها، اوایل صبح ها و طی شب احتمال وقوع پدیده مه در برخی نواحی جلگه ای و سواحل دور از انتظار نیست.

به گفته وی بر اساس پیش بینی ، بیشینه سرعت باد از عصر امروز ( دوشنبه)  تا جمعه در ارتفاعات و دامنه ها بین ۶۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و به طور موقتی بیش از این میزان و در برخی نواحی جلگه ای نیز بین ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت و به طور موقت بیش از این برسد.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: دمای هوای استان نیز تا پایان هفته  به طور متوسط بین هشت تا ۱۵ درجه سلسیوس روند افزایشی  خواهد داشت.

گیلان از پرباران ترین استانهای کشور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha