برگزاری عرضه‌داشت تئاتر با معرفی آثار نمایشی ایرانی

تهران- ایرنا- گروه‌های نمایشی ایرانی آثار خود را در پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در نخستین نشست عرضه‌داشت تئاتر ایران معرفی کردند.

به گزارش ستاد خبری سی‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، ظهر امروز دوشنبه، ۱۴ بهمن در دومین روز از پنجمین بازار بین‌المللی هنرهای نمایشی ایران، گروه‌های نمایشی کشورمان به ارائه و معرفی آثار خود پرداختند.

مهیار قزل سوفلو اولین هنرمندی بود که به ارائه نمایش خود با عنوان حشره پرداخت و پس از آن نمایش است با موضوع وضعیت نظام آموزشی در ایران معرفی شد. سپس نوبت به معرفی پرفورمنس به وقت تهران به کارگردانی لیلی عاج رسید که به ارائه تصویری از شرایط زنان می‌پرداخت.

کاملیا غزلی از دیگر هنرمندانی بود که اثر خود با عنوان من یه زنم، صدامو می‌شنوین معرفی کرد که درباره زندگی زنان در ایران است. در ادامه نمایش‌ امروز سیزده ژوئیه به کارگردانی بهرام نوروزی معرفی شد. این نمایش به شرح اتفاقات و رویدادهای انقلاب کبیر فرانسه می‌پرداخت. 

سپس نوبت به در انتظار گودو کاری از امیرحسین جوانی رسید. او در این نمایش بر شیوه ای روایتی تاکید می‌کرد که در محیطی بی‌مکان و بی‌زمان رخ می دهد و بر مینیمالیست بودن جریان (روشی برای کنار گذاشتن تجمل‌گرایی و شکم پرستی) تاکید دارد.

در آخرین بخش نیز فرید یوسفی به معرفی نمایش اینا همه خوبن پرداخت و دیدگاهش را درباره تئاتر ارائه کرد. با به پایان رسیدن این نشست، کارگردانان با مهمانان بین‌المللی برای شکل‌گیری همکاری مشترک به گفت و گو پرداختند.

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر دریک نگاه

سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند از روز پنجشنبه ۱۰ بهمن ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و شامگاه ۲۱ بهمن‌ماه به کار خود پایان خواهد داد.

فراخوان این دوره از جشنواره تیرماه سال جاری منتشر شد که در متن آن آثار را در بخش های صحنه‌ای، نمایش‌های خیابانی، دیگرگونه‌های اجرایی، تئاتر ملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی و بخش به علاوه فجر به صورت رقابتی و غیررقابتی به صورت تفکیک شده پذیرفت.

بر همین اساس آثار پذیرفته شده در بخش پوستر و عکس تئاتر در نمایشگاه لحظه قطعی از ۵ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در خانه هنرمندان ایران برپا و ۵۹ عکس از ۴۹ عکاس و ۶۰ پوستر از ۳۵ طراح به نمایش گذاشته شده است.

بعد از حواشی انصراف ها نیز از ۳۰ اثر بخش رقابتی ۲۲ نمایش و از ۲۷ اثر بخش غیررقابتی ۱۵ اجرا در جشنواره حضور دارند.

همچنین از هفت اثر بخش بین الملل شش اثر اجرا خواهند داشت. در این میان دو اثر سردار پرچم دار و #همه همدردیم به بخش های نمایش های خیابانی و دیگرگونه های اجرایی و در بخش رادیو نمایش نیز یک اثر با عنوان سردار عشق به ۱۰ نمایش قبلی اضافه شده است که این سه نمایش جدید به گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان سانحه هوایی (سقوط هواپیمای ایران- اوکراین) اختصاص دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha