مسابقات دانشجویان نظامی ارتش‌های جهان در روسیه برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رییس تربیت بدنی ارتش از برگزاری مسابقات دانشجویان نظامی ارتش‌های جهان خبر داد و گفت: این رقابت‌ها در هفت رشته در سال آینده در روسیه برگزار می شود و دانشجویان دانشگاه افسری در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد.

امیر سرتیپ دوم «جمشید فولادی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی دهه مبارک فجر اظهار داشت: مسابقات دانشجویان نظامی ارتش‌های جهان در روسیه در هفت رشته شنا، دو و میدانی، دوگانه، سه‌گانه، پنجگانه، والیبال، تیراندازی در روسیه در سال آینده برگزار می‌شود و دانشجویان دانشگاه افسری در حال آماده شدن برای حضور در این رقابت‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین در حال رایزنی با ٤ کشور عمان، روسیه، چین و جمهوری آذربایجان برای برگزاری مسابقات دوستانه و کلاس مربیگری، داوری و کوهنوردی مشترک هستیم.

فولادی افزود: رسالت تربیت بدنی ارتش و نیروهای مسلح در جهت ارتقای سطح آمادگی کارکنان است. تاثیر ورزش بر روی نظامیان و در صحنه نبرد اهمیت بسیاری دارد. ما در جهت توسعه ورزش و ارتقا سطح روحی و توان نظامی نیروها برنامه‌ریزی می‌کنیم.  برنامه‌های متنوعی را در دهه فجر پیش‌بینی کردیم که این رقابت‌ها از  ١٢ بهمن با شروع مسابقات پنج‌گانه دریایی ارتش کلید خورد. این مسابقات مختص نیروهای نظامی و در جهت ارتقای سطح آمادگی جسمانی آنان برگزار می‌شود.  همچنین مسابقه کاراته قهرمانی نیروهای مسلح به میزبانی نیروی پدافند ارتش در پایگاه پدافند همدان برگزار خواهد شد.

امیر سرتیپ فولادی خاطرنشان کرد: مسابقات وابستگان و نظامیان در رشته‌های دارت، تیراندازی (تپانچه بادی مسافت ١٠ متر)  با حضور نمایندگان بیش از ٣٥ کشور برگزار می‌شود. همچنین نظامین کشورهای مختلف با لباس نظامی کشور خود در این رقابت‌ها به میزبانی نیروی زمینی ارتش حضور خواهند یافت.

وی از برگزاری مسابقات ویژه پیشکسوتان ارتش در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این پیکارها در بخش مردان در رشته هاب،  پینگ‌پنگ،  شطرنج و شنا و دارت و زنان در رشته شنا در تهران برگزار می‌شود. علاوه بر آن٢ برنامه کوهنوردی برگزار صعود به قله‌های الوند و ارتفاعات کلکچال از دیگر برنامه‌های این دهه است.

وی اضافه کرد: جشنواره ورزشی ویژه روحانیون شاغل در ارتش نیز از  ٥ اسفند در رشته‌های پینگ‌پنگ،  بدمینتون،  دارت،  شنا و طناب‌کشی برگزار خواهد شد. همچنین مسابقات اسکی قهرمانی ارتش در ارتفاعات امامزاده هاشم در ٢٠ بهمن و مسابقات اسکی نیروهای مسلح نیز در پیست شمشک برگزار می‌شود. مسابقه بسکتبال نیز از ٢٦ تا ٢٩ بهمن و مسابقات تنیس روی میز قهرمانی نیروهای مسلح در آکادمی فدراسیون تنیس‌روی میز برگزار می‌شود.

رییس تربیت بدنی ارتش ادامه داد: مسابقات سنگنوردی ارتش و مسابقات قویترین مردان ارتش نیز به میزبانی پدافند هوایی و مسابقات شنا قهرمانی نیروهای مسلح در ورزشگاه آزادی از دیگر برنامه‌های دهه فجر محسوب می‌شود.

وی افزود: مسابقات قایقرانی آب‌های آزاد به میزبانی نیروی دریایی در بوشهر و جشنواره ورزشی ویژه سربازان ارتش در ٩ رشته ورزشی و جشنواره مسابقات دانش‌آموزی در ١٢ رشته انجام خواهد شد. اختتامیه مسابقات فوتسال،  تکواندو، شنا و دارت هم هشتم اسفند در سالن دژبان ارتش برگزار می‌شود. همچنین عیادت از تعدادی از ورزشکاران و پیشکسوت ارتش و دیدار از خانواده شهدا را در دستور کار قرار دادیم و ضمن آنکه وسایل ورزشی نیز برای کمک به مناطق سیل‌زده، ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha