بانگ الله اکبر در بیش از ۶۰ هزار مسجد کشور طنین‌انداز می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی از طنین بانگ الله اکبر در بیش از ۶۰ هزار مسجد کشور در شب ۲۲ بهمن خبر داد و گفت: بیش از ۸۶ نمایندگی فرهنگی خارج از کشور نیز علاوه بر توزیع بسته‌های فرهنگی،میزبان برگزاری برنامه شب‌های شعر ،محفل انس با قرآن ،برپایی هفته های فیلم مذهبی و چندین برنامه متنوع فرهنگی، دینی و مذهبی خواهند بود.

رئیس کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه های این کارگروه به همراه نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از آلبوم سرود مساجد کشور و کتاب اصول و مبانی مربی گری سرود و آواز جمعی رونمایی کردند.

رونمایی از آلبوم سرود مساجد کشور

آلبوم سرود مساجد کشور با عنوان «هوای تازه» و کتاب اصول سرود و آواز جمعی با حضور رئیس کارگروه مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی و قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

آلبوم سرود هوای تازه شامل سرودهای مکتب عشق، روح باران، ایران و کانون ایمان است.
حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی کتاب اصول و مبانی مربیگری سرود را برای گروه های سرود بسیار مفید دانست و گفت: این کتاب به قلم شهروز حقی در ۲۳۷ صفحه و در هشت فصل تالیف شده و ما در این زمینه به یک کار زیربنایی نیاز داشتیم.

 ارائه کار شاخص در دهه فجر از دغدغه های کارگروه مساجد است
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در پاسخ به ایرنا برای ارائه برنامه های جدید در ایام الله دهه فجر، گفت: دستگاه های مختلف برنامه های خود را اعلام می کنند و ما ناگزیر هستیم که این برنامه ها را اجرا کنیم ولی ارائه و انجام یک کار شاخص و ویژه، از دغدغه های کمیته مساجد بوده و هیات اندیشه ورز نیز که سال گذشته شکل گرفت، این دغدغه را داشت.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که «ما باید به دنبال کارهای فاخرتر و شاخص تر باشیم» افزود: سال گذشته یک کار فاخر انجام شد که اجرای سرود ۴۰ هزار نفری بچه های مسجد بود و با تلاش و هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اجرای این سرود همزمان با ۱۲ بهمن در سراسر کشور صورت گرفت.
ارزانی اضافه کرد: امسال می توانیم از راه اندازی یک سامانه به عنوان کار فاخر یاد کنیم که مساجد در سطح کشور تمام فعالیت های خود را در آن بارگذاری می کنند و بعد از دهه فجر می توان به صورت دقیق گفت که چه کارهایی صورت گرفته است

مسجد پایگاه وحدت و انقلاب
 وی با بیان فعالیت های شورای سیاست گزاری ائمه جمعه، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مرکز رسیدگی به امور مساجد، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و ستاد امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد: شعار کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی به عنوان مسجد پایگاه وحدت و انقلاب انتخاب شده است.
تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بزرگداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی، پویش ختم قرآن به یاد سردار شهید سلیمانی و تکریم مقام شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی از برنامه های دستگاه های عضو کارگروه مساجد است  که ارزانی به آن اشاره کرد.
رئیس کارگروه مساجد دهه فجر از برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مرکز بین المللی گفت و گوی ادیان و تمدن ها برای انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در سطح جهانی سخن گفت.
مسابقه کتابخوانی آینده انقلاب اسلامی
ارزانی گفت: مسابقه کتابخوانی از کتاب آینده انقلاب اسلامی اثر استاد شهید مرتضی مطهری به صورت مجازی مطرح می شود و فراخوان جشنواره سرود هوای تازه ویژه بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مجازی منتشر می شود.
انقلاب به روایت هنر
رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: مراسم انقلاب به روایت هنر در مساجد منتخب در موضوع های شعر، سرود، نمایش و پخش فیلم و خاطره گویی برگزار می شود.
وی افزود: تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان انقلابی در مسجد، بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش، برگزاری محفل انس با قران و قرائت دسته جمعی سوره فجر در قالب طرح تلاوت نور و برپایی نمایشگاه های محتوایی و آموزشی با موضوعات انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های ایام الله دهه فجر است.
برنامه های بین المللی دهه فجر
ارزانی گفت: اعزام مبلغ گفت و گوهای دینی به گرجستان، یونان، اتریش و اتیوپی، برگزاری برنامه شب های شعر در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی در ۸۶ نمایندگی فرهنگی و برگزاری محفل انس با قرآن با همکاری شورای عالی قرآن از برنامه هایی است که در سطح بین المللی برگزار می شود.
وی افزود: برپایی هفته های فیلم مذهبی با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در سطح بین المللی نیز از مهمترین برنامه های مرکز بین المللی ادیان و تمدن ها است.

بانک تکبیر در ۶۰ هزار مسجد
رئیس کارگروه مساجد دهه فجر اظهار داشت: بانگ الله اکبر در بیش از ۶۰ هزار مسجد در سطح کشور در شب ۲۲ بهمن یکی از برنامه های شب پیروزی انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در مساجد محلات شاهد برپایی نمایش عکس و میز خدمت هستیم و توجه ویژه به مساجد محلات آسیب پذیر، خدمات رسانی به مناطق محروم، اعزام تیم های جهادی به منظور محرومیت زدایی به مناطق گوناگون به خصوص مناطق سیل زده از مهمترین برنامه های سازمان بسیج محلات در طول این ایام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha