۱۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 83655564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تیم جوانان آذربایجان‌غربی قهرمان لیگ برتر ترامپولین کشور شد

ارومیه- ایرنا- رییس هیات ژیمناستیک آذربایجان‌غربی گفت: تیم جوانان ترامپولین استان با کسب ۲۶۷.۴۷ امتیاز بر سکوی قهرمانی لیگ برتر ایران «جام سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی» ایستاد.

نادر مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تیم با چهار ترامپولین‌کار به نام‌های «متین مقید، آریا مام‌عبدااله، امیررضا حسنلو و نوید عدنان» به مربی‌گری «بهنام عباسی» در لیگ برتر حضور داشت.

وی بیان کرد: در رده سنی جوانان پس از آذربایجان‌غربی، تیم آکوباتری اردبیل با ۲۲۰.۰۳ امتیاز به مقام دوم رسید و نوین فولاد یزد با کسب ۱۹۰.۱ امتیاز بر سکوی سوم قرار گرفت.

مدنی ادامه داد: در بخش انفرادی رده سنی بزرگسالان «متین حاجی» قهرمان شد و در بخش جوانان هم مام‌عبدالله مدال طلا گرفت و حسنلو موفق به کسب یک نشان برنز شد.

رییس هیات ژیمناستیک آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع تیمی هر سه رده سنی نیز تیم آذربایجان‌غربی با کسب ۸۱۹.۶۴ پس از تیم‌های آکو اردبیل، نوین فولاد یزد و سرای نوظهور تبریز در جایگاه چهارم لیگ برتر ترامپولین کشور ایستاد.

مدنی با اشاره به اینکه «ناصر هوشیار» داور درجه ۲ و مربی بین‌المللی استان نیز برای قضاوت در این رقابت‌ها حضور داشت، افزود: ورزشکاران برتر این رقابت‌ها به اردوی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که اردیبهشت سال آینده در ژاپن برگزار خواهد شد، دعوت می‌شوند.

لیگ برتر ترامپولین باشگاه‌های کشور با حضور ۱۶۱ ورزشکار در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان در قالب ۱۹ تیم از استان‌های مختلف به میزبانی سالن ۱۵ خرداد یزد برگزار شد.

ترامپولین یکی از رشته‌های ورزشی ژیمناستیک است که در زبان عام به تشک پرش درجا و « بپر بپر» شناخته می‌شود، مسابقات این رشته بر روی وسیله‌ای به نام ترامپولین (جَستانه) انجام می‌شود که یکی از اسباب‌های تمرینی مهم ورزش ژیمناستیک است که به صورت انفرادی یا ۲ نفری برگزار می‌شود.

تیر ماه امسال بر اساس ارزیابی عملکرد سال ۹۷ فدراسیون ژیمناستیک از هیات های استانی، هیات آذربایجان‌غربی با کسب یکهزار و ۲۵ امتیاز و رتبه «خیلی خوب» در جمع هیات‌های درجه یک کشور قرار گرفت.

هیات استان از سال ۹۰ تاکنون هر ساله در ارزیابی فدراسیون در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد و همواره رتبه «خیلی خوب» را به خود اختصاص داده است.
حضور بیش از ۲۰ ملی‌پوش از آذربایجان‌غربی در تیم های ملی و اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی در نوع خود بی سابقه است.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha