۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبرنگار: 1913
کد خبر: 83653417
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حزب نیروهای لبنانی: معامله قرن، غیرمنطقی است

۱۰ بهمن ۱۳۹۸، ۱۴:۲۵
کد خبر: 83653417
حزب نیروهای لبنانی: معامله قرن، غیرمنطقی است

بیروت – ایرنا - «سمیر جعجع» رییس حزب «نیروهای لبنانی» گفت: طرح معامله قرن ترامپ غیرمنطقی است و در تاریخ ، جایی برای طرح ها و پیشنهادهای غیرمنطقی وجود ندارد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) خبرگزاری ملی لبنان، وی در تماس تلفنی با «محمود عباس» رییس حکومت خودگردان بر ضرورت تاسیس دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس تاکید کرد.

سمیر جعجع به عباس گفت: طرح معامله ی قرن، مُرده متولد شده است و حزب نیروهای لبنانی از حکومت خودگردان و گروه های فلسطینی در مواجهه با این طرح پشتیبانی می کند.

رییس حکومت خودگردان فلسطین در این تماس تلفنی با قدردانی از مقام ها و رییسان احزاب لبنانی به دلیل پشتیبانی از موضع فلسطینیان و محکوم کردن طرح معامله قرن، گفت: حکومت  و مردم فلسطین بر موضع ثابت و حق خود ایستاده اند و مصیبت ها و مشکلات خللی در اراده ی آنان وارد نمی کند.

«بلال عبدالله» نماینده مجلس لبنان هم امروز در صفحه ی توییتر خود نوشت: به رسمیت شناختن حق بازگشت پناهندگان فلسطینی به وطن و شهر قدس به عنوان مهد ادیان توحیدی ۲ شرط اصلی برای تحقق هر طرح صلحی در مورد نزاع اسراییل با فلسطین است.

وی افزود: از آن جا که طرح معامله قرن ۲ شرط بالا را نادیده گرفته است از این رو محکوم به شکست است.

«هیات ملی لبنانی پشتیبانی از فلسطین» طرح معامله قرن را فرار رو به جلوی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواند و تاکید کرد: اتهام اولی(ترامپ)  به خطر انداختن امنیت ملی آمریکا و دومی (نتانیاهو) متهم به فساد است.

این هیات به ریاست «نزیه الخیاط» امروز (پنجشنبه) پس از تشکیل جلسه در بیروت در بیانیه ای اعلام کرد: راه حل فلسطین تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس و بازگشت پناهندگان به میهنشان و برچیده شدن شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری رود اردن است.

در این بیانیه آمده است: طرح معامله قرن عامل فتنه بین فلسطینی ها و دولت های اطراف فلسطین اشغالی مانند اردن، سوریه و لبنان می شود.

طرح معامله قرن، افزون بر اسکان دایم پناهندگان فلسطینی در کشورهای میزبان، شهر قدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری رود اردن را که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اسراییل واگذار می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha