ملی‌پوش دوومیدانی: سهمیه المپیک دو چهارصد متر با مانع قطعی است

تهران- ایرنا- رکورددار دوی چهارصد متر با مانع ایران گفت: از هم اکنون خود را برای حضور در فینال این ماده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کنم چرا که سهیمه این ماده را قطعی شده می‌دانم.

«مهدی پیرجهان» که از هفته گذشته تمرینات آماده‌سازی خود را به منظور شرکت در رقابت‌های انتخابی سهمیه المپیک ۲۰۲۰  توکیو در کیش آغاز کرده است روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کسب سهمیه ورودی المپیک در این ماده حتمی است افزود: بارها در تمرینات رکورد ورودی بازی‌های المپیک را پشت سر گذاشته‌ام و دیگر حتی به آن فکر هم نمی‌کنم.

وی افزود: این روزها فقط به حضور در جمع هشت فینالیست ماده ۴۰۰ متر با مانع  در بازی‌های المپیک فکر می‌کنم و اطمینان می‌دهم به این مهم نیز دست پیدا خواهم کرد.

دارنده مدال طلای دوی ۴۰۰ متر با مانع در رقابت‌های بین‌المللی جام کازانف بلغارستان ادامه داد:‌ می‌خواهم دومین دونده ایرانی باشم که در فینال بازی‌های المپیک به میدان می‌رود.

«احسان حدادی» ‌در بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن در پرتاب دیسک مدال نقره گرفت و نام خود را به عنوان نخستین ورزشکار دو و میدانی ایران که در این بازی‌ها موفق به کسب مدال شده است به ثبت رساند.

همچنین «حسن تفتیان» برترین دونده سرعت ایران، نیز در دوی ۱۰۰ متر بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به نیمه نهایی این ماده راه یافت اما فینالیست نشد تا پیرجهان از هم اکنون در دوی ۴۰۰ متر بدنبال صعود به فینال این ماده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰  و  تاریخ‌سازی باشد.

البته این دونده جوان بلند پروازتر از این بوده و مدعی است می‌تواند در المپیک مدال هم بگیرد هر چند در حال حاضر نمی‌تواند در این خصوص قول صد در صدی بدهد.

شرایط تمرینات آماده‌سازی در کیش مطلوب است

دارنده مدال برنز ماده ۴۰۰ متر جوانان آسیا درباره شرایط و امکانات اردوی آماده‌سازی در کیش، اظهار داشت: شرایط اردو مطلوب است.  هم اکنون در یک سوئیت اسکان دارم و از وضعیت اقامتم نیز رضایت دارم. براساس برنامه، روزانه در ۲ نوبت و در هر بار نزدیک به ۲ و نیم  ساعت تمرین می‌کنم. هم اکنون شرایط بدنی خوبی دارم و بزودی با اضافه شدن یک ماساژور که در تمرینات نیز به من کمک خواهد کرد، شرایط بهتر از قبل نیز خواهد شد.

پیرجهان یادآور شد: اردوی کیش ۲ ماه به طول می انجامد و  پس از آن به تبریز باز می‌گردم و تا  شروع نخستین مرحله از  رقابت‌های ورد چلنج  در شهر خودم تمرین خواهم کرد. بی‌شک در این رقابت‌ها به دنبال کسب سهیمه المپیک و دایموند لیگ خواهم بود.

این دونده اضافه کرد: روزهای اول اقامت در کیش شرایط آب و هوایی برای شروع تمرینات نامساعد بود، اما رفته رفته با تغییر وضعیت آب و هوایی، ‌ منطقه برای تمرین مناسب و این  روزها هوا عالی‌تر هم شده است.

توسط خاله‌ام استعدادم در دو و میدانی کشف شد

پیرجهان درباره اینکه چه شد به دو و میدانی علاقه‌مند شد؟ گفت: خاله‌ام که دارنده مدال برنز کشورهای اسلامی است،  استعداد مرا در این ورزش و دوی ۴۰۰ متر  کشف کرد. بعدها پس از آشنا شدن با مربی فعلی‌ام شانس خود را در ماده ۴۰۰ متر با مانع  نیز امتحان کرده و  شکوفا شدم.

این دونده اضافه کرد: ابتدا در مسابقات داخلی و سپس در رقابت‌های برون مرزی درخشیدم و خیلی زود عنوان نفر اول این ماده در کشور را از آن خود کردم.   رفته رفته پیشرفتم در سخت‌ترین ماده دو و میدانی بیشتر شده و هم اکنون نیز به لحاظ جسمانی و ذهنی دربهترین شرایط  قرار دارم.

کارهای سخت را بسیار دوست دارم

این دونده درباره دلایل علاقه‌مندی‌اش به دوی ۴۰۰ متر با مانع نیز گفت: معتقدم دوی ۴۰۰ متر با مانع سخت‌ترین ماده در بین مواد دو و میدانی است و از آنجا که از کودکی عاشق کارهای سخت بودم از این ماده خوشم آمد و به فعالیت در این ماده تا سکوی قهرمانی ادامه دادم.

وی اضافه کرد:‌ بی شک پس از حدادی و تفتیان، سهیمه ورودی بازی@های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست خواهم آورد و قول می‌دهم به فینال ماده ۴۰۰ متر این بازی‌ها  نیز صعود خواهم کرد.

پیرجهان در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه به چه علت با قدرت از حضور در فینال و یا حتی کسب مدال در ماده ۴۰۰ متر در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو صحبت می‌کند، گفت: برای خود برنامه‌های بسیاری در زندگی شخصی و قهرمانی‌ام  دارم و یکی از این برنامه ها کسب مدال در  المپیک ۲۰۲۰ است. اعتماد به نفس بالای من حاصل انگیزه‌ای است که برای رسیدن به اهدافم دارم و اطمینان می‌دهم  می‌توانم برای کشورم در دو و میدانی تاریخ‌سازی کنم.

کاروان ورزشی ایران تاکنون ۴۲ سهمیه در هشت رشته انفرادی و ۲ تیمی کسب کرده است. از این تعداد  پنج سهمیه  به  زنان در ۲ رشته تیراندازی و دوومیدانی اختصاص دارد.  سی و دومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از سوم تا ۱۹ مردادماه سال ۹۹ در توکیو برگزار خواهد شد و ۱۱ هزار و ۹۰ ورزشکار در ۳۳ رشته ورزشی و ۳۳۹ ماده طی ۱۹ روز صف‌آرایی خواهند کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha