ادعای ترامپ فرافکنی برای مشروع جلوه دادن اقدامات هنجارشکنانه اوست

تهران-ایرنا- یک کارشناس مسائل بین الملل گفت:‌ وزیر امور خارجه درخواستی برای مذاکره با آمریکا مطرح نکرده است و چنین ادعایی فرافکنی ترامپ برای مشروع جلوه دادن اقدامات غیرقانونی و هنجارشکنانه دولت وی است.

«رضا ذبیحی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره ادعای درخواست ایران برای مذاکره با آمریکا از سوی ترامپ گفت:‌ آنچه ظریف مطرح کرده درخواست مذاکره نبوده است، بلکه وی در پاسخ به سوال خبرنگار اشپیگل عنوان کرده است که کشورها می توانند رفتار خود را تغییر دهند و تنها در صورت اصلاح رفتارشان می‌توانند به میز مذاکره بازگردند.
وی افزود:‌ امکان دادن به کشورها برای جبران اشتباهاتشان و برطرف کردن اقداماتی نظیر تحریم‌ها، سیاست اصولی ایران است که نشان دهنده وجود منطق و عقلانیت در فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
این کارشناس مسائل بین الملل افزود:‌ اینکه به کشورها برای جبران اشتباهاتشان فرصت داده شود، هرگز نمیتواند به معنای درخواست ایران برای انجام مذاکره میان ایران و آمریکا تعبیر شود.
ذبیحی خاطر نشان کرد:‌ ترامپ پس از انتشار مصاحبه ظریف با اشپیگل تعبیر وارونه‌ای از سخنان ظریف مطرح کرده است که در ادامه تلاش‌های فرافکنانه وی برای نشان دادن این موضوع است که فشارهای حداکثری علیه ایران جواب داده است.
وی داد:‌ ترامپ سعی دارد با این لفاظی‌ها و جعل واقعیت اقدامات نامشروع و غیرقانونی دولت خود را موجه جلوه دهد، در حالی که در مصاحبه ظریف هیچ عبارتی مبنی بر درخواست ایران مطرح نشده است.
این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد:‌ اینکه مطرح شود کسی می خواهد خون سردار شهید سلیمانی را پایمال کند، ادعای نادرستی است، چرا که پاسخ ایران به این اقدام تروریستی آمریکا در عین الاسد و جز آن خلاصه نمی شود، بلکه پاسخ طبیعی به اقدام آمریکا راهبردی خواهد بود و تحولات آتی منطقه آن را نشان خواهد داد.
 ذبیحی افزود: شخصیتی چون قاسم سردار سلیمانی خود به خاطر ایران رفت و شهید شد تا ایران باقی بماند. وی نماد یک سردار شجاع ملی است که با تروریست‌ها مبارزه کرده است. اکنون نیز شیوه پایبندی به راه این شهید بزرگوار،  تداوم خردورزی و حکمت در سیاست خارجی است تا زورگویان را با سلاحِ منطق و عمل در جای خود بنشاند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha