۶ بهمن ۱۳۹۸، ۹:۵۵
کد خبرنگار: 759
کد خبر: 83648141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارائه خدمت به یکهزار و ۴۱۳ متاثر از سیل در ۴۸ ساعت گذشته

تهران - ایرنا - معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از ارائه خدمت امدادگران به یکهزار و ۴۱۳ تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش روز یک شنبه از  پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، حامد سجادی با اعلام گزارش خدمات امدادی در سیل و آبگرفتگی ۴٨ ساعت گذشته گفت: ۲۳ شهر و روستا در هفت استان بوشهر، خراسان جنوبی و رضوی، خوزستان، فارس، کرمان و هرمزگان در این مدت متاثر از سیل و آبگرفتگی بوده است.

وی به انتقال ۱۰ نفر از متاثران از سیل به مناطق امن اشاره و اظهار کرد: همچنین از ۴۲ واحد مسکونی سیلاب تخلیه شد و امدادگران به ۴۳ تن از سیل‌زده‌ها خدمات اسکان اضطراری دادند

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فعالیت ۲۷ تیم شامل ١٣٣ امدادگر و نجاتگر، گفت: ۵٠۶ تخته پتو، ١٩ دستگاه چادر، ٧۴۶ کیلوگرم نایلون، ۶۴ بسته غذایی، یک هزار و ۱۶۳ قوطی کنسرو، ١٨ کیلوگرم خرما، ٩٧۵ کیلوگرم برنج و ١٢۵ کیلوگرم حبوبات میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شد.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شد به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب این استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان سیستان و بلوچستان را در پی داشته است.

در این استان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی شده اند.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان فقط از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha