از اجرای موسیقی فجر در ۱۰ استان تا آماده‌باش خوزستان برای بارش تازه

استان ها - ایرنا - وعده اجرای موسیقی فجر در ۱۰ استان ، آمادگی مسئولان در خوزستان برای مقابله با تبعات بارندگی تازه، ‌درخواست کارگران پارس جنوبی برای پرداخت مطالبات، ‌آخرین اطلاعات از تلفات پرندگان مهاجر در مازندران و ارسال کمک های مردم ساکن غرب ایران به سیلزدگان شرق ایران از اهم مطالب روز شنبه در بسته خبری استان هاست.

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

موسیقی فجرهمزمان در ۱۰ استان اجرا ی شود

علی مومنیان مدیر کمیته استانها سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر گفت : استان های بوشهر، زنجان، گلستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و فارس به علاوه منطقه آزاد اروند، برای برگزاری جشنواره اعلام آمادگی کرده اند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجرکه قرار است از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه جاری برگزار شود  با اجرای گروه های موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک، ارکسترال، تلفیقی، کودک و نوجوان و بانوان همراه است و نشست های تخصصی ، جایزه موسیقی و رسانه و جایزه ترانه از بخش های دیگر این دوره جشنواره است.

فعالیت نخستین کلینیک تخصصی طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل

نخستین کلینیک طب سنتی فعالیت درمانی خود را در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و زیرنظر پزشکان متخصص آغاز کرد.

این  کلینیک در مرکز آموزشی، درمانی امام خمینی (ره) اردبیل زیر نظر متخصصین طب سنتی ایران و اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تحت پوشش بیمه راه‌اندازی شده است.

گزش توسط جانواران تهدیدی برای سیلزدگان سیستان و بلوچستان

پس از بارندگی‌های سیل آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان و نفوذ آب به لانه های جانوارن به شکلی طبیعی جانورانی مانند عقرب و مار در مناطق سیلزده بیشتر دیده می شوند و این خطر جدی برای سیلزدگان است که البته این خطر پس از دفن لاشه‌های احشام تلف شده کمتر شده است اما همچنان نیاز به مراقبت بیشتر مردم هست.

براساس آمار شبکه بهداشت و درمان طی روزهای گذشته پنج مورد عقرب گزیدگی، ۱۲ مورد حیوان گزیدگی در مناطق سیلزده این شهرستان ثبت شده است.

شکار پرندگان وحشی در شرق مازندران ممنوع شد

محیط‌زیست مازندران با توجه به مرگ نامعلوم حدود یک هزار بال پرنده وحشی در روزهای اخیر در تالاب بین‌المللی میانکاله در شرق مازندران، شکار این پرندگان را تا اطلاع ثانوی در این منطقه ممنوع اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بررسی نتایج آزمایش اولیه از لاشه پرندگان از سوی دامپزشکی استان مازندران احتمال مرگ این پرندگان مهاجر زمستان گذران که عمده آنها از گونه چنگر هستند، ناشی از بیماری های واگیردار آنفلوانزا حاد پرندگان و نیوکاسل رد شده است و گمانه زنی اداره کل دامپزشکی و محیط زیست مازندران برای  احتمال مرگ این پرندگان به سمت  مسمومیت ناشی از جلبک و یا پلانکتون (جانوران گیاهی دریایی) و یا سوء استفاده شکارچیان و صیادان غیرمجاز درمنطقه می رود که صحت این گمانه زنی نیز پس از اعلام نتایج نمونه گیری از لاشه پرندگان در روزهای آینده مشخص می شود.

براساس آخرین گزارش تاکنون حدود یک هزار و ۸۰۰ بال پرنده وحشی درروزهای اخیر در تالاب بین المللی میانکاله به دلیل نامعلومی تلف شدند و پیش بینی می شود تعداد این تلفات به بیش از چهار هزار بال نیز برسد.

کارگران فاز ۱۴ پارس جنوبی خواستار پرداخت مطالبات خود شدند

شماری از کارگران شرکت پیمانکاری تناوب زیرمجموعه شرکت آی پی ام آی شاغل در فاز ۱۴ منطقه پارس ۲ شهرستان کنگان با تجمع در مقابل این شرکت خواستار پرداخت مطالبات خود شدند.

غلامحسین زیبا معاون فرماندار و دبیرکمیسیون کارگری شهرستان کنگان در این ارتباط  گفت که حدود ۳۵۰ تن از کارگران این شرکت به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق از ساعت ۶ صبح روز شنبه با تجمع اقدام به بستن ورودی به کارگاه فاز ۱۴ پارس ۲ کنگان شدند که پس از دو ساعت این تجمع برطرف شد.

با تماسی که با مسئولان شرکت نفت و گاز پارس بعنوان کارفرمای فاز ۱۴ برقرار شد ، وعده دادند که هفته آینده ۲ ماه از حقوق معوق کارگران پرداخت و مابقی نیز تلاش می‌شود در کمترین زمان ممکن به آنان پرداخت شود.

خراسان جنوبی میزبان مسابقات بین‌المللی اسکواش در دهه فجر

محسن قطبی سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت که مسابقات بین‌المللی اسکواش دهه فجر امسال به میزبانی بیرجند برگزار می‌شود.

روز شنبه در نشست خبری کارگروه ورزش و جوانان ستاد دهه فجر خراسان جنوبی ویژه افزود: همزمان با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر امسال ۲۴۱ برنامه فرهنگی ورزشی توسط اداره‌های ورزش و جوانان، هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد در این استان برگزار خواهد شد.

 ارسال کمک‌های مردم ایلام به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

سرهنگ قدرت‌الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام اعلام کرد که محموله کمک‌های غیرنقدی خیرین و اقشار مختلف بسیج استان ایلام صبح شنبه عازم استان سیلزده سیستان و بلوچستان شده است.

در حاشیه ارسال این محموله ها به خبرنگار ایرنا گفت : کمک‌ها به ارزش سه میلیارد ریال است شامل اقلام مواد خوراکی فاسد نشدنی، البسه گرم، پتو، لوازم بهداشتی و آب معدنی است که بعد از فراخوان و جمع‌آوری برای مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان ارسال شد.

به گفته کریمیان کمک‌های نقدی خیرین نیز که به شماره حساب‌های متعلق به سپاه، بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر واریز شده است از طریق این نهادها در اختیار استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان قرار می‌گیرد.

آماده باش در خوزستان برای بارش

اداره کل مدیریت بحران خوزستان در پی تقویت سامانه بارشی از اوایل روز شنبه به تمام فرمانداران و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران این استان اعلام آماده‌باش کرد.

 به گزارش ایرنا پیرو آماده باش‌های قبلی و اخطاری چهارم بهمن ماه جاری اداره کل  مدیریت بحران استان خوزستان یک سامانه بارشی طی اوایل صبح شنبه تا اوایل صبح یکشنبه ( پنجم و ششم بهمن جاری) در همه مناطق استان به ویژه در مناطق شمال غرب، غرب، مرکز، جنوب و جنوب شرق تقویت می شود.

ستاد بحران خوزستان ضمن اعلام تداوم آماده‌باش واحدهای تابعه سطح استان و شهرستان، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت و ترک نکردن محل خدمت بدون هماهنگی و اخذ موافقت ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به فرمانداری‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران دستور داده است که صدور هشدار، اتخاذ تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه، اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی به شهروندان به ویژه بیماران، روستاییان، عشایر، کشاورزان، دامداران، کودکان، مسافران، صیادان، رانندگان و افرادساکن در مناطق در معرض خطر، و سایر حوادث احتمالی و اتخاذ سایر تدابیر لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha