دو مدرسه خیرساز در منطقه ۱۷ تهران افتتاح شد

تهران-ایرنا- دبستان پسرانه کاظمیه (حاج کاظم ارضی سلطان) و دبیرستان متوسطه دخترانه فاطمه عرب در آموزش و پرورش منطقه ۱۷ پایتخت که با مشارکت خیرین احداث شده به بهره برداری رسید.

دبستان پسرانه کاظمیه دارای ۶ کلاس درس، اتاق‌های اداری و پرورشی، نمازخانه، کتابخانه آزمایشگاه و اتاق‌های پرورشی در ۹۰۰ متر زیربنا با اعتبار ۳ میلیارد تومان احداث شده است.

دبیرستان متوسطه دخترانه فاطمه عرب نیز با ۱۲ کلاس درس، هفت اتاق اداری، نمازخانه، کتابخانه، آزمایشگاه و سالن چندمنظوره در یکهزار و ۴۰۰ متر زیربنا با ۴میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران در این آیین ضمن قدردانی از اقدامات خیرین مدرسه‌ساز اظهارداشت: اگر خیرین مدرسه‌ساز، نبودند ما در آموزش و پرورش در رابطه با تامین فضای فضای آموزش با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.

علی شهری گفت: مهر ماه امسال بیش از ۵۰ درصد از مدارسی که به بهره‌برداری رسید با مشارکت خیرین ساخته و تحویل شد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب مدارس تهران افزود: شهردار تهران در روزهای اخیر به موضوع وضعیت قرمز در مدارس اشاره کردند که این موضوع را اصلاح کرده و می‌گویم که وضعیت مدارس در شرایط عادی قرمز نیست اما تعداد قابل توجهی از آنها فرسوده و نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی است که از خیرین می‌خواهیم در این زمینه به دولت کمک کنند.

شهری بیان کرد: مشکلات فضای آموزشی در تهران بیش از سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و البرز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با اشاره به تراکم جمعیت دانش‌آموزان در منطقه ۱۷ اظهارداشت: جمعیت برخی از کلاس‌های درس در این منطقه ۳۸ نفر است در صورتی که استاندارد کشوری ۲۴ نفر است.

وی گفت: در شهر تهران کلاس‌های بیش از ۴۵ نفر هم وجود دارد که در این شرایط ضمن دشواری تدریس و اختلال در یادگیری دانش‌آموزان، فضای آموزشی نیز دچار فرسودگی می‌شود.
شهری افزود: آموزش و پرورش برای اینکه به خوبی اداره شود و به اهداف خود برسد، نیازمند همکاری همه نهادهاست.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم حال جامعه‌مان خوب شود باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کنیم.

وی با اشاره به اقدامات فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز اظهارداشت: ایشان، سیزدهمین مدرسه‌ خود را در منطقه ۱۷ افتتاح می‌کنند و ساخت دو مدرسه را هم در دست اقدام دارند.

شهری افزود: انگیزه خیرین مدرسه‌سازی همچون مصلی‌نژاد برای ساخت مدرسه این بوده که خودشان در مدرسه خیرساز تحصیل کرده‌اند.

مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین اظهارداشت: هنرمندانه‌ترین کار خیر، در حوزه ساخت و ساز مدرسه است، با روشن‌کردن شمعی در یک فضا، آینده را روشن کرده و زمینه تحصیل دانش‌آموزان و آینده‌سازان را فراهم می‌کنند. 

مهدی نیکبخت با اشاره به اقدامات فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز گفت: ایشان علاوه بر احداث چندین مدرسه در حوزه محتوایی و نگهداشت مدارس نیز اقدامات ارزشمندی را انجام دادند.

وی افزود: امروز ۲ پروژه خیرساز در منطقه ۱۷ افتتاح شده که مدرسه کاظمیه همزمان با مهرماه به بهره‌برداری شد اما مدرسه عرب اواخر آبان به ما تحویل داده شد و جابه جایی دانش‌آموزان با زحمات مدیران انجام شد.

نیکبخت، منطقه ۱۷ آموزش و پرورش را از متراکم‌ترین مناطق به لحاظ جمعیتی عنوان کرد و گفت: در این منطقه در ۷۵ ساختمان کار تعلیم و تربیت انجام می‌شود که چهار فضا خیرساز است. مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش تهران افزود: سهم خیران مدرسه‌ساز در این منطقه حدود ۶ درصد است، در حالی که سهم و نقش خیرین براساس نرم کشوری ۲۰ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۵ مدرسه دو نوبته در منطقه ۱۷ اظهارداشت: هر چقدر کمتر باشد مدارس دو نوبته افزایش پیدا می‌کند.

نیکبخت گفت: با توجه به ارتقای کیفیت آموزشی، ۱۵۰ کلاس درس باید به مدارس منطقه ۱۷ اضافه شود تا تمام کلاس‌ها ثابت صبح باشد که در این زمینه نیازمند مشارکت خیرین شوراهای آموزش و پرورش و اولیا و مربیان هستیم.

مدیر منطقه ۱۷ آموزش و پرورش منطقه شهر تهران، مدارس نوساز با امکانات مناسب را در یادگیری دانش‌آموزان تاثیرگذار دانست و افزود: با مشارکت خیرین، محدودیت منابع مالی و زمین باید تلاش کنیم استانداردهای لازم از لحاظ کیفیت آموزشی ایجاد شود.

فاطمه عرب خیر مدرسه‌ساز نیز در این آیین گفت: ۱۷ سال است که در مجمع خیرین مدرسه‌ساز عضو هستم و مشارکت می‌کنم.

وی، مدرسه‌سازی را بالاترین خیر دانست و افزود: مدرسه‌ انسان‌ساز است و بنیان هر کسی در مدرسه رقم می‌خورد.

عرب خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: هر مدرسه‌ای با سختی ساخته می‌شود سعی کنید از آن به خوبی نگهداری کنید و به آیندگان تحویل دهید، در دنیا نخبه بشوید و از نظر علم ایران را به دنیا بشناسانید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =