رویکرد تحولی بوم در مدارس با نیازهای ویژه کردستان اجرا می‌شود

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از اجرای رویکرد تحولی بوم (طرح درسی بوم) در مدارس ابتدایی و متوسطه با نیازهای ویژه این استان خبر داد.

خلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح در راستای تحقق اهداف فرهنگی تربیتی و با تأکید بر آموزش‌های مهارت محور و بسط فعالیت‌های پرورشی بر مبنای انجام فعالیت‌های عملی اجرا می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را کارآموزی و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه اعلام کرد و افزود: در این طرح دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنار آموزش، مهارت‌های زندگی را برای آینده و رویارویی با جامعه واقعی می‌آموزند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: مهارت آموزی و مدرسه محوری ۲ رویکرد آموزش و پرورش در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین در مدارس است که در رشد و پیشرفت جامعه نقش اثرگذاری دارد.

وی یادآور شد: رویکرد تحولی بوم و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از الزامات تحقق مدرسه محوری در راستای تحقق ساحت های ششگانه تربیت است، ضمن اینکه چشم انداز اجرای این برنامه رشد و توسعه حرفه‌ای معلمان، رشد ویادگیری بیشتر در دانش آموزان در قالب تمرین، تمرکز، خواندن وفراگیری مهارت های زندگی و شغلی است.

رنجبر تاکید کرد: در این طرح مدرسه به یک محیط پویا و رشد دهنده به منظور پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای و محلی ناشی از تفاوت‌های محیط زندگی، تفاوت‌های فردی و جنسیتی دانش آموزان و تنوع بخشی به محیط ‌ای یادگیری تبدیل می‌شود.
در سال تحصیلی جاری هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =