انتخابات نمادی از مشارکت نظام‌مند مردم در اداره کشور است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برگزاری انتخابات مختلف نمادی از مشارکت نظام‌مند مردم در اداره کشور است و در نظام جمهوری اسلامی ایران، مردم سالاری دینی به عنوان یک راهبرد و باور اعتقادی محسوب می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی روز شنبه در مراسم تحلیف اعضای مجلس دانش آموزی استان زنجان افزود: اقشار مختلف مردم باید در فرایند تصمیم سازی، تصمیم گیری و سیاستگذاری های کلان کشوری مشارکت فعال داشته باشند و در همین راستا سعی و تلاش همه بر این است که انتخابات پیش روی در بهترین شرایط برگزار شود.

وی، با اشاره به اهمیت و نقش خود باوری در موفقیت دانش آموزان اضافه کرد: بر این اساس باید روحیه خودباوری را در دانش آموزان تقویت و به آنان اعتماد کرد تا این فرهنگ در ذهن و روان تمامی دانش آموزان تسری پیدا کند.

این مسؤول ادامه داد: از دانش آموزان منتخب مجلس دانش آموزی انتظار می رود نسبت به مسائل مدرسه و جامعه بی تفاوت نباشند، چرا که به عنوان منتخب و نماینده دانش آموزان باید در صحنه های مختلف نقش آفرین باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر ضرورت تلاش و همت مضاعف مسؤولان استانی در خدمتگزاری به مردم تاکید کرد و گفت: این استان باید در شاخص های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی و دیگر موارد  رشد پیدا کند و این امر مستلزم تلاش دانش آموزان زنجانی است.

نافچی، "ناظر فعال منتقد بودن" را جزء خصیصه های بارز دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی عنوان کرد و افزود: این گروه علاوه بر نقش نظارت و فعالیت در صحنه های سیاسی و اجتماعی، باید دید انتقادی نسبت به مسائل، جامعه داشته باشند.

وی بر ضرورت قبول مسؤولیت های مختلف توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تعهد اجتماعی و مسؤولیت پذیری، دانش آموزان باید بیش از پیش افزایش یابد تا جایی که بتوانند جزء همان بزرگانی در این کشور باشند که توانسته اند دنیا را تغییر دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه گفت: وجود انسان های نخبه و توانمندی چون شهیده الناز نبیی نشانگر وضعیت تربیتی مطلوب استان و استعداد ویژه دانش آموزان استان است.

ابراهیم رفیعی افزود: شاخص های تربیتی این اداره کل، در سطح استان ارتقا یافته و صعود هشت پله ای استان زنجان در کنکور سراسری یکی از نشانه های رشد شاخص های آموزشی محسوب می شود.

وی اظهار داشت: مهمترین عامل در فعالیت های دانش آموزان عضو تشکیلات دانش آموزی، زیست اجتماعی، مسؤولیت پذیری و مشارکت موثر در مدرسه و جامعه است.

رفیعی شوراهای دانش آموزی را جزو مترقی ترین ارکان تربیتی ذکر کرد و گفت: در قالب شوراهای دانش آموزی، فرزندان با یک رفتار مردم سالارانه زیست اجتماعی را در محیط مدرسه تمرین و یاد می گیرند.

وی اضافه کرد: مسؤولیت پذیری، مشارکت جویی و زیست در موقعیت در جامعه کوچکی به نام مدرسه، از جمله اهداف شوراهای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تربیت دانش آموز چند ساحتی و توجه به تربیت انسان چند بعدی را از دیگر اهداف آموزش و پرورش برشمرد که در آن تمامی جوانب انسانی و تربیتی مدنظر قرار می گیرد.

رفیعی با تاکید بر تمرین نقش های اجتماعی در بین دانش آموزان خاطرنشان کرد: دانش آموزان در مدرسه نقش های زندگی را برای ورود به جامعه تمرین می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha