بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود موجب رونق صادرات گلستان می‌شود

گرگان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان بر ضرورت تسریع در احداث و بهره‌برداری از راه‌آهن اینچه‌برون - شاهرود به عنوان یک ظرفیت مناسب برای رونق صادرات و جابه‌جایی کالا از استان گلستان تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، علی محمد چوپانی در نشست با مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان اظهار داشت: بهره‌برداری از این راه‌آهن موجب کاهش مسیر صادراتی اینچه برون به جنوب کشور و در نتیجه افزایش جابجایی کالا و صادرات محصولات گلستان خواهد بود.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای شتاب بخشیدن به ایجاد زیرساخت های راه آهن اینچه برون - گنبدکاووس تاکید.

حسین محبوبی مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نیز در این جلسه گفت: ارتباط این استان با کشورهای آسیای میانه از طریق راه آهن بین‌الملی اینچه برون، موقعیت مناسب بازرگانی بخش خصوص و سرمایه گذاری برای صادرات و واردات است که تلاش می کنیم با تکمیل این خط آهن و اتصال آن با خط سراسری ریلی کشور، فرصت سرمایه گذاری بیشتر در گلستان فراهم شود.

راه‌آهن اینچه برون - شاهرود - بندرعباس با یک خط ریلی به چابهار متصل می‌شود و این طرح کشورهای شمالی دریای خزر را به خلیج‌فارس و دریای عمان متصل خواهد کرد.

مطالعه و اجرای طرح احداث خط آهن اینچه برون - شاهرود که از مسیر گنبدکاووس - آزادشهر و خوش ییلاق می گذرد بیش از ۲ دهه قدمت دارد که به دلیل کمبود نقدینگی اجرای آن با تاخیر مواجه شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha