۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 83620387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه اثر هنری و فرهنگی بانه در فهرست آثار ناملموس ثبت شد

سنندج - ایرنا - رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بانه گفت: هنر و فن شالبافی، گلازنی درختان جنگلی و پستک دوزی این شهرستان در فهرست آثار ناملموس ملی ثبت شد.

سعدالله رحیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق دستورالعمل وزارتخانهمیراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بحث آموزش، ترویج، حفظ و توسعه میراث ناملوس تفاهمنامه‌ای با آموزش پرورش منعقد شده که با همکاری و همفکری مربیان و مدیران مدارس برنامه‌های در راستای حفظ میراث ناملوس فرهنگی برگزار شود.

وی اضافه کرد: میراث ناملوس شامل نمودهای شفاهی، افسانه ها، آوازها، آداب رسوم، ادبیات شفاهی، ادبیات داستانی، هنرهای دستی، دانش‌ها و مهارت‌ها، هنرهای نمایشی و آداب اجتماعی است که در راستای حفظ و ثبت میراث ناملوس کارگاه های آموزشی برای انجمن های مردمی، معتمدین، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده است.

رحیمی خواه با بیان اینکه ثبت میراث ناملوس باید با فیلم برداری و تصویر برداری انجام شود اضافه کرد: آثار ارسال شده به نام فرد در فهرست آثار ناملوس کشور ثبت ملی می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بانه اظهار داشت: در راستای حفظ و ثبت میراث ناملوس شهرستان بانه در اسفند ماه امسال جشنواره ای فرهنگی شهرستانی با همکاری اموزش و پرورش شهرستان بانه برگزار می شود.

۲۰۶ اثر تاریخی و فرهنگی تاکنون در شهرستان بانه شناسایی شده است.

شهرستان مرزی بانه ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha