۱۴ دی ۱۳۹۸، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83619226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه قیمت ۲۲ قلم کالای اساسی در بازار اصفهان رصد می‌شود

اصفهان- ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: گشت‌های بازرسی علاوه بر نظارت مستمر ،روزانه قیمت ۲۲ قلم کالای اساسی را دراین منطقه رصد و بررسی می‌کنند.

جواد محمدی فشارکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازرسی‌های میدانی از مرکزهای عرضه کالا پس از اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین در راستای کنترل قیمت‌ها تشدید شد و این روند تا ایام نوروز ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های بازرسی از ساعت هشت تا ۲۲ بر فعالیت واحدهای صنفی این استان نظارت می‌کنند بیان کرد: رصد مستمر و روزانه قیمت کالای اساسی و ضروری شامل نان، گوشت سفید و قرمز، میوه، سبزی و صیفی، حبوبات، برنج و تخم مرغ توسط تیم‌های بازرسی انجام می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه هرگونه افزایش قیمت کالاها به بهانه بالا رفتن قیمت بنزین ممنوع است و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود اظهار داشت: رویکرد بازرسی‌های اصناف در زمان حاضر از شکایت محور به رسته و راسته محور تغییر پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی، نداشتن برچسب قیمت و خودداری از عرضه کالا جزو مهم‌ترین مسائلی است که در صورت مشاهده، با برخورد قانونی روبه‌رو خواهد شد.

محمدی‌فشارکی ادامه داد: جریمه‌های بسیار سنگینی در چارچوب قانون برای متخلفان در نظر گرفته‌ شده و واحدهای بازرسی با بررسی فاکتور خرید و محاسبه سود قانونی، فعالیت واحدهای صنفی را رصد می‌کنند.   

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در مورد تخلفات صنفی در اسرع وقت و به صورت فوق‌العاده رسیدگی شده و مجازات‌های قانونی طبق مقررات، اِعمال می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی اصناف تا پایان سال ادامه دارد، گفت: امیدواریم با رعایت اصناف و مشارکت مردم این مقطع را به خوبی سپری کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: ۳۴۵ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.
نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha