شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در زاهدان به کار خود پایان داد

زاهدان- ایرنا- شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در زاهدان با حضور رییس سازمان سینمایی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از هنرمندان و مردم پس از چهار روز فعالیت با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

رییس سازمان سینمایی شامگاه پنجشنبه در این مراسم که در سینما هلال زاهدان برگزار شد اظهار داشت: برگزاری موفق این جشنواره توانست حق و استعداد سیستان و بلوچستان را به سینماگران سراسر ایران نشان داد.

حسین انتظامی گفت: در چند ماه آینده با کمک استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، نمایندگی انجمن سینمای جوان در ۲ شهر شمالی و جنوبی این استان تاسیس خواهد شد تا شاهد درخشش بیشتر فیلمسازان منطقه باشیم.

وی بیان کرد: در خواست برگزاری جشنواره آسوریک سال آینده در سیستان و بلوچستان با توجه به برگزاری با شکوه این مراسم با کمال میل پذیرفته می‌شود.

رییس سازمان سینمایی گفت: این  سازمان از هنرمندان و فیلمسازان سیستان و بلوچستان برای ساخت فیلم درباره این نقطه از ایران اسلامی حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد:  جای خوشحالی دارد که مدتی است فیلمسازان جوان در عرصه‌های جهانی می‌درخشند و باید قدردان این حضورشان در عرصه‌های بین‌المللی باشیم.

انتظامی اظهار داشت: یکی از شعارهای مهم در حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که «ایران تنها تهران نیست» و باید نگاه ویژه‌ای به تمام استان‌ها صورت گیرد و نوع تخصیص و اعتبارات بودجه‌ای به سمت تمام استان‌های کشور باشد.

سینمای کشور بدهکار سیستان و بلوچستان است

معاون سیاسی  اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سینمای کشور در چند دهه گذشته با نشان دادن چهره غیرواقعی از منطقه به این استان پهناور و مردم خوب و خونگرمش بدهکار است.

علی زینی وند ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت‌های زیبا و گنج‌های نهان است و در مقابل سینماگران ما چهره‌ای خشن، غیرواقعی و یا بخش کوچکی از واقعیات این استان را به نمایش درآورده‌اند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بخاطر اینکه مرزهای طولانی با  ۲ کشور پر مساله‌ دارد، بخشی از چهره این استان را خشن کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسائل در این استان باید ریز بینانه دیده شود و سینماگران ظرفیت‌های فرهنگی و تنوع قومی و قبیله‌ای را در آثار خود لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: از فرهنگ عمیق، آداب و رسوم، زیبایی‌های سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب و عشایر این استان که به جرات در هیچ جای دنیا نیستند فیلم تهیه شود.

زینی‌وند گفت: یکی از اقداماتی که نهادهای سینمایی و فرهنگی می‌توانند با انجام آن بدهی‌های خود را به این مردم خونگرم ادا کنند این است که این‌گونه جشنواره‌ها تداوم داشته باشد.

به گزارش ایرنا فیلم‌های کوتاه «جونده »، «دابُر» و «نهایت راحتی» منتخب سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز اول جشنواره آسوریک نمایش داده شدند.

فیلم‌های کوتاه «فیلمرغ»، «مکان‌ها»، «یکدیگر» و «عزیز» ۴ اثر منتخب دیگر از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران است که در روز دوم شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای فیلم کوتاه سینمای جوان اکران شد.

همچنین ۳ فیلم کوتاه «آنترال»، «ویژگی گم شده» و «برادری» نیز از منتخبان سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است که در سومین روز جشنواره آسوریک نمایش داده  شد.

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان « آسوریک » از تاریخ ۹ الی ۱۲ دی به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های( خراسان شمالی، سمنان، لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha