۱۱ دی ۱۳۹۸،‏ ۱۷:۵۴
کد خبرنگار: 2183
کد خبر: 83617047
۰ نفر

برچسب‌ها

پژوهشگران مازندران رتبه برتر در کشور کسب کردند

ساری - ایرنا - پژوهشگران آموزش و پرورش مازندران برای دومین سال متوالی توانستند موفق به کسب رتبه برتر اقدام پژوهی در کشور شوند.

آموزش و پرورش مازندران در سال ۹۸ بر اساس قراردادی که با ۱۱ مجری طرح پژوهش بست توانست ۲ هزار و ۱۰۰ گزارش اقدام‌پژوهی از مدارس استان دریافت کند.

پس از داوری اولیه ۲۰۰ اثر پژوهشی به دبیرخانه  استانی راه یافتند که از این تعداد  ۱۱ اثر برتر شناخته شدند و در نهایت ۶ اثر به مرحله کشوری راه یافتند. 

در مرحله داوری ملی برای دومین سال متوالی، اقدام‌پژوه برتر کشور از مازندران بود و افتخار بزرگی برای استان است چون در مرحله کشوری، داوری خارج از خواست و اراده آموزش و پرورش مارندران امتیاز دهی کرد.

امروز نیز پژوهشگران برتر آوزش و پرورش مازندران در محل دانشگاه امام محمد باقر مرکز استان در مراسمی به مناسبت هفته پژوهش تجلیل شدند. 

پژوهش پایه توسعه و موتور محرک کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این همایش با اشاره به نیاز پژوهش های کاربردی اظهار داشت: در حال حاضر نظام آموزشی و توسعه کشور نیاز به پژوهش های کاربردی دارد تا بتواند در عمل اجرایی شود. 

عسگری نیکزاد باتاکید بر اینکه تمام پژوهش ها باید پیوست اجرایی داشته باشد گفت: تحقیقات و پژوهش‌ها  باید از حالت انتزاعی خارج شود و سه سطح مدیریت، ارزیابی و اجرا را در خود داشته باشد.

وی پایه توسعه کشور و موتور متحرک کشور را در  پژوهش دانست و گفت: تمام دنیا امروز به این مفهوم و دریافت  رسیدند که پژوهش را نهادینه کنند. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین تأکید کرد: دوستان عضو شورای تحقیقات دقت کنند اگر قرار باشد نتایج پژوهش‌های ما  عملیاتی نشود، زیان است و ما نباید راضی به این زیان باشیم.

نیکزاد همچنین گفت: اختلاف نظر بین مدیران و محققان همواره وجود داشته و مقاومت از سوی مدیران  در برابر برخی پژوهش‌ها وجود دارد  و لازم است قبل از هر چیزی، مدیران را توجیه کنیم.

 وی افزود: کارشناسان پژوهش در این بخش باید به جایگاه استراتژیک خود توجه داشته باشند و مدیران هم در جذب این نیروها، نگرش سیاسی و سلیقه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندارن در پایان گفت: نکته بعدی ارتباط پژوهش‌های ما با مسایل بومی - محلی است که نباید از کنار آن به آسانی گذشت.

پژوهش ها باید به افزایش ثروت ملی ختم شوند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: امروز ما  به دنبال تحقیقاتی هستیم که اثربخشی بیشتری در زندگی روزانه جامعه داشته باشد و کارآمد باشد چون چنین  پژوهش‌هایی، بیشترین سهم را در تولید و افزایش ثروت ملی دارد.

دکتر محمد علی جوادی بورا به شرکت در نمایشگاه دستاوردهای آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد:  حضور  در نمایشگاه بین‌المللی قائم‌شهر یکی از دستاوردهای ما بود که حاصل زحمات  دانش‌آموزان و همکاران ما در هنرستان‌ها بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =