جمعی از پرستاران مشهدی پیگیر مطالباتشان شدند

مشهد- ایرنا- جمعی حدودا ۱۰۰ نفر از پرستاران روز چهارشنبه با مراجعه به استانداری خراسان رضوی در مشهد خواستار رسیدگی به موضوع پرداخت مطالباتشان شدند.

تعدادی از این پرستاران که شامل پرستاران زن و مرد شاغل در بیمارستانهای مشهد بودند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا علت مراجعه خود به استانداری خراسان رضوی را تاخیر ۱۶ ماهه در پرداخت کارانه و معوقاتشان عنوان کردند.

پرستاران مراجعه کننده به استانداری خراسان رضوی به پیشنهاد مسوولان گروه رسیدگی به شکایات استانداری به داخل محوطه هدایت شدند و بناست رییس گروه رسیدگی به شکایات استانداری خراسان رضوی با پرستاران گفت وگو کند.

گفته می شود دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمه‌ها مطالبات زیادی دارد و تا این مطالبات پرداخت نشود نمی تواند کارانه کارکنانش را پرداخت کند.

هم اکنون  ۱۳ هزار نفر به عنوان کادر پرستاری خراسان رضوی در مشاغل کارشناس پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، فوریتهای پزشکی، بهیار و کمک پرستار به خدمت مشغولند. 
هشت هزار نفر از این تعداد پرستار در بخش دولتی و بقیه آنها در بیمارستانها و مراکز درمانی خصوصی خدمت می کنند.
با این حال دو هزار و ۵۰۰ پست خالی پرستاری هم اینک در چارت سازمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد وجود دارد و بر این اساس حوزه اتاق عمل و هوشبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزار نفر کمبود پرستار دارد.
در چارچوب استانداردها باید به ازای هر یک دستگاه تخت بیمارستانی ۱.۷ نیروی پرستاری فعال باشد.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات رسانی به چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بر عهده دارد و بقیه جمعیت این استان زیر پوشش خدمات پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، گناباد، سبزوار، نیشابور و تربت جام هستند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha