۱۵ استان فاقد سالن ورزشی خاص دانش‌آموزان استثنایی است

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: ۳۱ سالن ورزشی در کشور مخصوص دانش‌آموزان استثنایی وجود دارد، در عین حال ۱۵ استان فاقد سالن ورزشی خاص این دانش‌آموزان است که امید است با نگاه مثبت حوزه تربیت بدنی و سازمان نوسازی و خیران این کمبودها جبران شود.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در نشستی با معاونت تربیت بدنی و سلامت و مدیران این حوزه اظهار داشت: ایجاد سالن های ورزشی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی و احیای پردیس های تخصصی به ویژه رشته تربیت بدنی معلمان استثنایی در دانشگاه فرهنگیان ضروری است که باید پیگیری شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص تخصیص اعتبار برای سالن های ورزشی برای دانش آموزان با نیاز ویژه و احداث سالن بازی درون مدرسه ای در مدارس استثنایی به ویژه مدارس ابتدایی اظهار داشت: باید نیاز سنجی های لازم در این خصوص انجام شود و اعتبارات لازم برای پاسخگویی به این نیاز مهم تخصیص یابد.

وی با بیان ضرورت ها و نیاز آموزش و پرورش استثنایی در حوزه تربیت بدنی و ورزش، در خصوص همکاری دو مجموعه محورهای مهم همکاری برای ارتقای کیفیت را مطرح کرد.
حسینی در این خصوص اظهار داشت: راه اندازی و استمرار فدراسیون ورزشی معلولان دانش آموزی، شرکت همکاران استثنایی در جلسات و شوراهای تصمیم گیری در بخش های تربیت بدنی و سلامت با توجه به ویژگی ها و ملاحظات دانش آموزان با نیازهای ویژه مانند برگزاری المپیاد درون مدرسه ای (پارالمپیک)، حوزه بهداشت و سلامت و عضویت روسای آموزش و پرورش استثنایی استان ها در شورای ورزشی استان از جمله مواردی است که در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین در خصوص برگزاری دوره های ضمن خدمت همکاران تربیت بدنی، افزود: دوره های تخصصی ویژه معلمان استثنایی نیز باید مورد نظر قرار گیرد با توجه به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه در سه قلمرو مهارت آموزی، هنر و تربیت بدنی هم نیاز ویژه دارند و هم خدمات در این حوزه باید با مهارت ها و دانش تخصصی همراه باشد، برگزاری دوره های ضمن خدمت بسیار مهم و ضروری است.

وی در ادامه به همکاری در جذب و آموزش مراقبان سلامت در پایگاههای سنجش اشاره کرد و ارسال تجهیزات ورزشی به مدارس استثنایی را خواستار شد.

حسینی همچنین هزینه های مربوط به اعزام دانش آموزان استثنایی به مسابقات استانی و کشوری، امکانات ورزشی مثل استفاده از سالن های ورزشی و استخرها برای دانش آموزان استثنایی، هنرستان های تخصصی تربیت بدنی که پذیرای دانش آموزان استثنایی به شکل تلفیقی- فراگیر باشند و ایجاد رشته تربیت بدنی معلمان استثنایی در دانشگاه فرهنگیان را نیز مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =