کتاب‌های کارآفرینی تاکید بر تقویت توانمندی‌ها به جای وام گرفتن دارد

تهران- ایرنا- نویسنده مجموعه کتاب‌های کارآفرینی، گفت: در کتاب‌های کارآفرین مهمترین موضوعی که مطرح است اینکه کارآفرین برای توسعه فعالیت‌های خود به جای گرفتن وام باید به دنبال تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود باشند.

وحید میرزائی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهار داشت: گرفتن وام برای توسعه و ارتقاء یک کسب و کار، ساده ترین مسیری است که صاحبان مشاغل می توانند طی کنند ولی روش های میانبر همیشه باعث موفقیت نمی شود چراکه برای گرفتن وام، علاوه براینکه زمان و انرژی زیادی لازم است تزریق پول از خارج مجموعه باعث تبل شدن سیستم می شود.

نویسنده مجموعه کتاب های کارآفرینی تصریح کرد: اگرچه بسیاری تصور می کنند که پول می تواند بقای یک شغل را تضمین کند ولی باید اذعان داشت که خلاقیت، انعطاف پذیری، چابکی، شناخت واقعی از بازیگران بازار و تقویت ظرفیت ها و توانمندی های درونی باعث توسعه و موفقیت کسب و کار می شود.

وی ادامه داد: علت ورشکستی مشاغل نوظهور اغلب مشترک است بیشتر این مجموعه ها به دلیل بدهی و ناتوانی در پرداخت وام های سنگین، دچار بحران مالی می شوند و پس از مدتی از چرخه اقتصادی کنار گذاشته خواهند شد.

این نویسنده با بیان اینکه کارآفرینان باید دغدغه توسعه فردی داشته باشند افزود: کمپانی‌ها و شرکت‌های بزرگ دنیا همواره به دنبال ارتقاء نیروی انسانی خود هستند چراکه نیروی انسانی توانمند می تواند با ایجاد خلاقیت، ایده پردازی و شیوه های حل مسئله یک بیزینس را توسعه دهد درحالی که اغلب جوانان همچنان به دنبال وام و قرض گرفتن هستند.

میرزائی اضافه کرد: در فضای رقابتی کنونی مشاغلی موفق هستند که زودتر، سریع‏تر و بهتر از رقبا آموزش ببینند، به عبارتی ساده‏تر، از مسائل مهم سازمان‏های عصر حاضر سرعت تغییرات محیطی و رشد فزاینده دانش‏ها و مهارت ‏های مدیریتی است، در واقع تداوم حیات سازمان‏ها در گرو انطباق آنها با تغییرات محیطی است.

وی با اشاره به اینکه کارآفرینان باید مهارت های بقا و رقابت را یاد بگیرند افزود: یادگیری مهم‏ترین راه برای بهبود عملکرد در درازمدت است و در آینده نزدیک تنها کسب و کارهایی می‏تواند ادعای برتری کند که قادر باشد از قابلیت‏های تعهد و ظرفیت یادگیری افراد در تمامی سطوح به نحو احسن بهره‏برداری کنند.  

نویسنده مجموعه کتاب های کارآفرینی گفت: تاب آوری در برابر رقبایی که هر لحظه در صدد سهم بیشتر از بازار هستند را نمی توان با موضوعاتی نظیر خوش بینی، جملات انگیزشی و تزریق پول از طریق وام و قرض جبران کرد در فضای واقعی بازار، کسب و کارهایی تاب مقابله با تحولات سریع محیطی را دارا خواهند بود که در سطح گسترده یاد بگیرند و همواره در حال یادگیری باشند، به گونه‏ای که تمام فعالیت‏هایی که در سازمان انجام می‏دهند، با یادگیری مستمر و همیشگی همراه باشد.

میرزائی خاطرنشان کرد: اگر یادگیری و آموزش نیروی انسانی در یک کسب و کار به طور پیوسته وجود داشته باشد می‏توان انتظار داشت که این مجموعه به یک مجموعه یادگیرنده تبدیل شده است و در آن، افراد به طور مستمر توانایی‏های خود را افزایش می دهند و الگوهای جدید فکری در بیزینس آنها به شکل مداوم وجود دارد و این خلاقیت دائمی ضامن بقا و موفقیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
    0 0
    بسیار عالی