۵ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 83609220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶ انبار کالای احتکار شده در اصفهان کشف شد

۵ دی ۱۳۹۸، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83609220
۶ انبار کالای احتکار شده در اصفهان کشف شد

اصفهان- ایرنا - مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: در نتیجه رصد اطلاعاتی بازرسان اصناف و بازرسی گشت‌های مشترک اصناف، صنعت معدن و تجارت و پلیس آگاهی در چند روز گذشته ۶ انبار کالاهای احتکار شده غیر مجاز در اطراف اصفهان کشف و پلمب شد.

جواد محمدی فشارکی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کالای احتکار شده غیر مجاز شامل انواع لوازم و کالاهای بهداشتی ساختمان از جمله انواع لوله واتصالات ساختمانی، پکیچ و رادیاتور است که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده بود.

وی با بیان اینکه این انبارها در گشت مشترک بازرسان مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به همراه عوامل دایره مبارزه با مفاسد اقتصادی پلیس آگاهی و بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت در اطراف اصفهان کشف شد خاطرنشان کرد: کالاهای کشف شده در این انبارها به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال، توقیف و با دستور مقام قضائی جهت رسیدگی به پرونده پلمب شد.   

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان افزود: کالاهای موجود در انبارهایی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده باشد به‌عنوان قاچاق ضبط می‌شود.

راه اندازی سامانه جامع انبارها براساس بند ث ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سوم دی ماه ۱۳۹۲ در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

محمدی فشارکی ثبت نشدن انبار بخش خصوصی و دولتی در سامانه جامع انبارها را مصداق احتکار کالا عنوان کرد و گفت: با کسانی که انبار خود را ثبت نکرده باشند، برخورد قانونی می‌شود.

وی افزود: در راستای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با هدف شناسه‌دار کردن کالا، باید تمامی انبارها و اطلاعات آنها در سامانه جامع انبار ثبت شوند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان تصریح کرد: با افرادی که در انبارهای ثبت نشده کالا نگهداری کنند برخورد و کالاها نیز به عنوان کالای قاچاق ضبط خواهد شد و اطلاعات بهره بردار و مالک انبار و همچنین مشخصات کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی باید در سامانه جامع ثبت اطلاعات انبارها به آدرس www.nwms.ir  ثبت و اعلام شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان گفت: ۳۴۵ بازرس به شکل ثابت و افتخاری کار نظارت و کنترل بر اصناف و بازار استان را برعهده دارند.
نزدیک ۲۵۰ هزار واحد صنفی در استان اصفهان فعالیت دارند.

سامانه جامع انبارها، یک سامانه عملیاتی است که اطلاعات مکانی، مقدار، نوع و مالکیت کالا را مشخص نموده و نسبت به شناسایی و نظارت بر موجودی انبارها به صورت سیستمی و هوشمند عمل می‌کند.

هوشمندسازی فرآیند ذخیره‌سازی کالا، آگاهی از نوع و میزان ورودی و خروجی کالا از انبار، ثبت مشخصات مالک کالا، شناسایی مبادی و مقاصد حمل بار از اهداف سامانه جامع انبارهاست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha