۵ دی ۱۳۹۸، ۸:۱۰
کد خبر: 83608769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در دلیجان انجام شد

خمین - ایرنا - مسئول آمار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در شهرستان دلیجان خبر داد و گفت: این میزان سرمایه گذاری ۱۴۱ فرصت شغلی در این شهرستان فراهم کرده است.

«بهروز مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان سرمایه‌گذاری با صدور ۲۱ پروانه بهره‌برداری در زمینه پودر صنعتی، عایق رطوبتی، الیاف پلی‌استر، ماشین‌آلات و فرآورده‌های نفتی در دلیجان انجام شده است.

وی  اظهار داشت: ۲۴پروانه تاسیس صنعتی نیز با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۸۳ هزار و ۲۵ میلیارد ریال در ۹ ماه امسال در این شهرستان صادر شد که برآورد اشتغال‌زایی راه‌اندازی آن‌ها ۴۸۸ مورد است.

مسئول آمارسازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۳۴۱ واحد تولیدی با بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این شهرستان فعال و هشت هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی در این واحدها فراهم است.

وی یادآور شد: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری بخش صنعتی استان مرکزی را دارد و پنج درصد از مجموع سرمایه‌گذاری صنعتی استان مرکزی متعلق به این شهرستان است و هشت هزار و ۵۰۰ نفر در صنایع فعال دلیجان اشتغال دارند.

مرادی افزود: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت‌های صنعتی شرایط سرمایه‌گذاری، این شهرستان را در بخش صنعت متمایز کرده است.

وی اظهار داشت: مجتمع تولیدی الیاف پلی‌استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه‌های تولیدی کشور است و واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان، بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به این محصول را تولید می‌کنند.

دلیجان با ۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع شده و تنها خوشه صنعتی در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی‌استر کشور است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha