مصداقی از حضور اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر وجود ندارد

تهران- ایرنا- مدیرکل امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور در واکنش به برخی خبرها و واکنش‌ها در مورد نقش اتباع خارجی در اغتشاشات اخیر، با بیان اینکه مصداق مشخصی در مورد چنین گزارش‌هایی وجود ندارد، اظهار داشت: هر فردی بخواهد امنیت کشور را به مخاطره بیاندازند، چه ایرانی باشد چه تبعه خارجی، مطابق با قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران با وی برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، «مهدی محمودی» روز چهارشنبه با اشاره به تحولات اخیر و برخی گزارش‌ها و واکنش‌ها در مورد نقش اتباع در اغتشاشات اخیر گفت: ما خیلی از اتباع را داریم که با آرامش و مسالمت‌آمیز در کشور ایران زندگی می‌کنند و به قوانین احترام می‌گذارند. این افراد تمایل دارند که مثل شهروندان ایرانی از امنیت کشور سود برده تا بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور در ادامه با تأکید بر اینکه در اتفاقات اخیر مورد خاصی و مشخصی وجود ندارد که بخواهیم به صورت مصداقی در مورد آن صحبت کنیم ادامه داد: افراد چه ایرانی چه تبعه خارجی، اگر بخواهند مخل امنیت باشد و  به عنوان آشوب‌گر، اغتشاش‌گر و... فعالیت‌های عادی و روزمره شهروندان را به خطر بیندازند طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود چون قانون برای همه یکسان است.

وی اضافه کرد: همواره رویکرد و نگاه جمهوری اسلامی به اتباع عدالت محورانه بوده است؛ امری که سازمان‌های بین‌المللی نیز به آن اعتراف کرده‌اند.

محمودی اظهار داشت: اتباعی که در کشور ما حضور دارند، اعم از پناهنده، مهاجر و اتباعی که به شکل قانونی وارد کشور شده‌اند، موظف هستند به قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند.

وی افزود: برخی از اتباع در ایران حضور دارند که به شکل غیرمجاز وارد کشور شده‌اند و به صورت مقطعی یا موردی فعالیت و زندگی می‌کنند، این اتباع  از نظر ما حضورشان غیرقانونی است و توسط نیروی انتظامی شناسایی، دستگیر و از طریق اردوگاه‌ها، به کشور خود بازگردانده می شوند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور بیان کرد: اتباع و مهاجرانی که به شکل قانونی در ایران حضور دارند از خدماتی مانند بهداشت، سلامت، معیشت، آموزش، حرفه‌آموزی و اشتغال با همکاری سایر دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در چهارچوب مقرارت بهره‌مند شده و همواره مورد احترام و تکریم هستند.

محمودی خاطرنشان کرد: تمام هدف این است در زمانی معینی که اتباع مهاجرین و خارجی مهمان جمهوری اسلامی هستند، بتوانند از خدمات شهروندی بهره مند شوند و در زمان مناسب بازگشت عزت‌مندانه‌ای به کشور خود داشته باشند.

وی تأکید کرد: افرادی که در ایران حضور دارند، باید به مقررات و قوانین کشور احترام گذاشته و آن را رعایت کنند. باید به این نکته اشاره کرد که قانون هم برای همه یکسان است؛ چه تبعه ایرانی باشد یا تبعه خارجی.  

دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی تصریح کرد: هر کسی بخواهد خلاف مقررات و قوانین جمهوری اسلامی اقدام کند و به نوعی امنیت روانی و اجتماعی، اقتصادی و... را به خطر بینندازد، قطعا با او طبق ضوابط و مقررات برخورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha