طرح «کاپ» به عنوان برند شهرداری تهران تایید شد

تهران - ایرنا - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اعلام برگزاری نخستین شورای اجتماعی و فرهنگی طرح کاپ که اختصار کلمه «کاهش پسماند» است ، گفت: این طرح به عنوان برند شهرداری تهران توسط شهردار مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور اظهار داشت: آسیب‌شناسی اقدامات قبلی، جلسات فنی متعدد با صاحب نظران، مجربین و متخصصان در تایید طرح کاپ موثر بوده است.

وی گفت: تبیین و توضیح مراحل اجرایی این طرح در نخستین جلسه شورای اجتماعی و فرهنگی با حضور مدیران سازمان، صاحب نظران حوزه محیط زیست و نمایندگان سازمان‌های متولی فرهنگ شهرداری تهران بررسی شد.

رئیس شورای اجتماعی و فرهنگی طرح کاپ ضمن مقایسه این طرح با طرح‌های مشابه انجام شده در دنیا افزود: برای اجرایی‌شدن مراحل طرح کاپ به طور منسجم، باید کارگروه اجتماعی و فرهنگی با خرد جمعی و حضور هنرمندان متخصص و صاحبان ایده تشکیل شود.

علیپور با تاکید بر تشکیل منظم شورای اجتماعی و فرهنگی طرح کاپ، خاطر نشان کرد: این نشست‌ها باید با دستور مشخص و منطبق بر مراحل اجرایی طرح برگزار شود.

وی ادامه داد: در این راستا محتوا و نحوه آموزش شهروندی همچون کاهش تولید پسماند و کمک به بازیافت اصولی لازم و ضروری است و باید آن را به طور کامل مورد بررسی قرار داد.

همچنین در این جلسه، نرگس رجایی دبیر شورای اجتماعی و فرهنگی طرح کاپ و سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی سازمان ضمن ارائه اقدامات انجام شده در راستای طرح کاهش پسماند اظهارداشت: این طرح بسته اجرایی رسیدن به اهداف فرهنگی، آموزشی است که کاهش زباله را به دنبال دارد و سیاست کلی سازمان مدیریت پسماند محسوب می‌شود بنابراین تمام بخش‌ها موظف به اجرای کامل آن هستند.

مستندسازی طرح کاپ از نقطه شروع تا اجرا، حضور در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر، اتصال طرح کاپ به رویداد تهران ۱۴۰۰، استفاده از ظرفیت‌های معاونت اجتماعی و فرهنگی در محلات شهر تهران، شهرداران مدارس و سازمان فرهنگی و هنری و تامین همزمان زیرساخت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسه پیرامون آن بحث و گفت و گو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =