۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 795
کد خبر: 83595883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر آمریکا در آستانه اخراج از زامبیا

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۱
کد خبر: 83595883
سفیر آمریکا در آستانه اخراج از زامبیا

تهران- - ایرنا - روزنامه زامبیایی "لوزاکا تایمز" روز دوشنبه گزارش داد که رئیس جمهوری زامبیا از دولت آمریکا خواست سفیرش در لوزاکا را به سبب دخالت در امور داخلی کشورش فرا خواند.

براساس این گزارش، "ادگار لانگو" رئیس جمهوری زامبیا اعلام کرد که با نوشتن نامه ای به دولت آمریکا خواستار بازگرداندن "دانیل فوته" سفیر آمریکا در لوزاکا به دلیل دخالت خارج از عرف دیپلماتیک او در امور داخلی کشورش شد.

وی طی نطقی در مراسم دینی در کلیسای متحد زامبیا در منطقه گومای این کشور گفت ؛ از آنجایی که دوست ندارد افراد غیر پایبند به اصول مسیحیت در باره رواج روابط غیراخلاقی از جمله همجنس بازی در این کشور تبلیغ و اظهار نظر کنند، ترجیح داده است لانگو را از این کشور اخراج کند.

رئیس‌جمهور زیمبابوه دراین باره گفت: "ما به طور رسمی به دولت آمریکا در این زمینه شکایت کردیم و منتظر پاسخ آن‌ها هستیم زیرا خواهان حضور چنین افرادی در میان شهروندان متدین خود نیستیم".

براساس این گزارش، این دستور لانگو بدان روی صادر شد که که سفیر آمریکا چندی پیش حکم مجازات یک زوج همجنس باز زامبیایی که به دستور رئیس جمهوری به ۱۵ سال زندان محکوم شده بودند را به تمسخر گرفته بود و در عین حال در باره قوانین مرزداری این کشور نیز اظهارنظر غیر دیپلماتیک کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha