داود بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به طرحها و ابتکارات حوزه آموزش متوسطه استان در راستای کیفیت بخشی آموزشی افزود: با همکاری اداره تکنولوژی و گروه های آموزشی استان و همراهی سرگروه های آموزشی چندین طرح کیفیت بخشی از جمله کلاس شیشه ای، نظارت معکوس و نشست های قطبی با حضور همه دبیران متوسطه نظری و مدیران مدارس این دوره در حال اجرا ست.
وی، هدف از ایجاد تنوع و تعدد در روش های توانمند سازی معلمان را صرفا پاسخگویی به نیازها و سلایق مختلف نیروها در امر توسعه شایستگی حرفه ای عنوان کرد و گفت: تلاش مجموعه بر این استوار است که بتوان ذائقه های متفاوت معلمان را در قالب اجرای شیوه های متعدد آموزشی در کنار اهتمام به دوره های آموزشی کوتاه مدت (ضمن خدمت) و کارگاه های آموزشی تامین کرد.
این مسؤول در ادامه به اجرای طرح نظارت همتا در سطح مناطق و نواحی استان با همکاری ادارات دوره اول متوسطه، نظری و فنی و حرفه ای و کاردانش برای مدیران مدارس دوره اول متوسطه و متوسطه نظری و مهارتی اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور تبادل تجربیات مدیریتی مدارس انجام میشود که امیدواریم در راستای ارتقای مدیریت آموزشگاهی گام های موثری در سطح استان برداشته شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به ارتقای میانگین نمرات دروس نهایی و داخلی در دوره های تحصیلی متوسطه اول و نظری اشاره کرد و گفت: در راستای ارتقای این شاخص، نسبت به احصای دروس و مدارس هدف همه مناطق و نواحی استان اقدام شده و در قالب نشستهای تخصصی با حضور مدیران این قبیل از مدارس در کنار تحلیل آماری نسبت به تحلیل توصیفی نتایج به دست آمده اقدام می شود.
بهرامی افزود: در راستای توانمند سازی معلمان چند مهارتی در سطح مناطق و نواحی نیز پنج عنوان دوره آموزشی ضمن خدمت در دروس ریاضی، علوم تجربی، زبان انگلیسی، مطالعات اجتماعی و ادبیات فارسی با همکاری معاونت پژوهش و برنامه ریزی استان هدف گذاری شده که به ترتیب اولویت در حال برگزاری است.
هماکنون حدود ۲۰۰ هزار دانشآموز در ۲ هزار و ۵۵۰ مدرسه در سطح استان مشغول به تحصیل هستند.
نظر شما