اهدف کسب دانش بدون عنصر پژوهش ابتر می ماند

یاسوج – ایرنا- معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: اهداف کسب علم و دانش بدون پژوهش و نگاه های خلاقانه و نواورانه دراین برهه زمانی ابتر است.

آذر صفایی نیا در آئین گرامی داشت هفته پژوهش که در یاسوج اظهار داشت: پژوهش به عنوان رکن و شاخصه مهم توسعه یافتگی در هر جامعه ای است و پژوهشگران، صاحبنظران و محققان می توانند با ایده های خلاقانه و نوآور بستر ساز مسیر تحرک، پویایی و اعتلای کشور در ابعاد مختلف شوند.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش در هر شاخص و حوزه می تواند ایفای نقش کند، تصریح کرد: ایستایی و رکود دانش و پژوهش زمانی است که این دو بال توسعه را تنها در میان نسخه ها ، نظریات و مقاله های صرف و بدون تجاری سازی و ایده های بدون خلاقیت جست و جو کرد.

وی عنوان کرد: انطباق شایسته و آغاز هفته پژوهش با روز دانشجو یک حرکت پسندیده بود چرا که شرط اساسی برای توسعه پایدار داشتن منابع انسانی آگاه و کیفیت کار این نیرو و حفظ این سرمایه است.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۶ آذر یک برگ یا تاریخ عادی نیست بلکه تاریخ ایستادگی و سند استبدادستیزی دانشگاه در ایران است.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی توسعه پایدار را ایجاد می کند، گفت: هدف توسعه فراهم کردن شرایط زندگی بهتر و امنیت است.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه در هرجا که یافته های علمی اساس کار بوده نتایج مطلوبی به دست آمده است، عنوان کرد: پژوهش منجر به نوآوری می شود و زندگی توام با ابتکار در کشورهایی حاکم است که پژوهش را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران طلایه داران علم و فناوری هستند، بیان کرد: دیر زمانی است که کشور ما نیز در این مسیر گام برداشته است.

صفایی نیا با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: این بیانیه به عنوان افق پیش رو و سند بالادستی یکی از پیش نیازهای مهم در مسیر اعتلای دانش است و  که باید با تبعیت از آن در راه علم و دانش گام برداریم.

صفایی نیا با اشاره بر اینکه  توسعه بر سه معیار آموزش، درآمد و بهداشت پایه ریزی شده است، ابراز کرد: درآمد و بهداشت در پی آموزش تحقق می یابد و بدون شک اگر آموزش به معنای واقعی عملیاتی شود رهاورد آن ارتقای سطح و کیفیت زندگی انسان است.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه نرخ رشد علمی ایران ۱۱ برابر نرخ رشد میانگین جهانی است، ابراز داشت: کشور ایران حائز رتبه ۱۶ علمی در بین ۲۰۰ کشور جهان است.

صفایی نیا با بیان اینکه وادی علم و دانش را باید به اهلش سپرد، اظهار داشت: ورود دانش آموزان به عرصه علم و پژوهش زمینه  توسعه پایدار کشور را مهیا می کند.

در این آیین همچنین از ۳۴ دانش آموز پژوهشگر برتر در حوزه های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =