معلمان مازندرانی ۲ هزار اثر اقدام پژوهشی نوشتند

ساری – ایرنا – معاون پژوهش و فناروی آموزش و پرورش مازندران گفت که امسال همکاران فرهنگی این مجموعه حدود ۲ هزار اثر اقدام پژوهی انجام داده‌اند.

اقدام پژوهی به معنی پژوهش در عمل است. این نوع پژوهش برای تغییر وضعیت نامطلوب و رسیدن به وضعیت نسبتا مطلوب و در نهایت بهسازی کارها در محیط شغلی به کار می رود. اقدام پژوهی در حین کار انجام می شود و و نوعی اصلاح قدم به قدم روند کار محسوب می شود.

محمدعلی جواد روز شنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری استان مازندران در دبیرستان دخترانه عطیه شهرستان قائمشهر، افزود: پارسال هم مازندران رتبه نخست کشور را در برنامه معلم پژوهنده کسب کردند.

وی با اظهار این که همت فرهنگیان مازندران در زمینه فعالیت‌های پژوهشی قابل ستایش است، گفت: شعار هفته پژوهش امسال " پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین، رونق تولید " است و پژوهشی در جامعه اثربخش است که همراه با مطالعه باشد تا ارزش در جامعه ایجاد کند .

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در این مراسم با اعلام این که پژوهش در ۲ بخش دانش آموزی و فرهنگی انجام می شود، گفت: باتوجه به اینکه مراکز ما علمی و آموزشی است، بنا بر این باید بیشترین فعالیت را در این زمینه ها داشته باشیم .

عسگری نیکزاد از فعالیت ۳۱ پژوهشسرای دانش آموزی در مازندران خبر داد و افزود: تعداد مراکز  پژوهشی در سطح استان نشان می دهد که توجه به امر پژوهش به صورت جدی در آموزش و پرورش در حال شکل گیری است .

وی به درخشش ۱۵ دانش آموز مازندرانی در المپیاد زیست فن آوری و ۶ دانش آموز در جشنواره خوارزمی سال گذشته اشاره کرد و گفت: در بخش سرگروه های آموزشی تمام سعیمان حداکثر استفاده در بخش پژوهش است .

نیکزاد افزود: در بخش پژوهش آخرین مسائل علمی و روش های علمی توسط گروه های آموزشی بررسی می شود تا پژوهش در حد شعار باقی نماند بلکه به صورت آخرین دستاوردهای علمی ایجاد شود .

آموزش و پرورش مازندران در سال تحصیلی جاری حدود ۳۹ هزار پرسنل دارد که از این تعداد ۲۴ هزار نفر معلمان سه مقطع تحصیلی هستند. حدود ۵۳۷ هزار دانش آموز نیز هم اکنون در بیش از چهار هزار مدرسه استان در حال تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =