۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83583364
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آنفلوانزا مدارس بوکان و شاهین‌دژ را تعطیل کرد

۱۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۵۲
کد خبر: 83583364
آنفلوانزا مدارس بوکان و شاهین‌دژ را تعطیل کرد

مهاباد- ایرنا- سردسیری‌بودن شهرستان‌های بوکان و شاهین‌دژ در جنوب آذربایجان‌غربی و ضرورت پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا سبب شد مدارس این شهرستان تعطیل اعلام شود.

مدیر آموزش و پرورش بوکان روز جمعه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: با هدف جلوگیری از شیوع ویروس آنفلوانزا، مدارس تمام مقاطع تحصیلی این شهرستان فردا /شنبه/ تعطیل است.

سلیمان مام عزیزی ادامه داد:  این تصمیم به منظور جلوگیری از گسترش بیماری آنفلوانزا در بین دانش آموزان و خانواده‌های آنان و با توجه به شرایط جوی و درخواست مدیران مدارس و سرماخوردگی تعداد زیادی از دانش‌آموزان گرفته شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تعطیلی یک روزه مدارس، تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در میان دانش‌آموزان از جمله معاینه مستمر آنان پیش‌بینی و اجرا شده و در برخی مدارس برای تمامی ماسک تهیه شده و دانش آمورزان با پوشیدن ماسک سر کلاس ها حاضر می شوند.

مام عزیزی اظهار داشت: پزشکان و متخصصان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان وضعیت مدارس را به طور دقیق کنترل و پایش می کنند.

بر اساس اطلاعیه‌ اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی و با توجه به آلودگی هوا و کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا، تمامی مدارس شاهین دژ نیز در روز شنبه ۱۶ آذرماه ۹۸ در نوبت های صبح و بعد از ظهر تعطیل می باشد.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید آن را به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha